Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raw

Oorspronkelijk geplaatst door Karo Bekijk bericht
    Camera raw v5.6 bij adobe
    Eigenkijk is het een soort plugin die je moet plakken in een mapje die hoort bij adobe photoshop,deze kan je vinden in programfils,de plugin kan je dan weer terugvinden bij adobe op het net, kweet niet of je hier iets mee bent, tzal je misschien op de goede weg helpen

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Klopt, maar het is niet mogelijk de nieuwste plugin bijvoorbeeld te installeren op een oudere versie van PS(E).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

moet ik je toch een heel klein beetje tegenspreken, , ik volg "digitale fotografie" bij het CVO in Tongeren en daar hebben we tot kerstmis gewerkt met CS 3 en dan moesten we, voor de nieuwe camera's, de cameraraw plugin plakken/vervangen of overschrijven in C/Program Files/Common Files/Adobe/Plug-Ins/File Format.... En dat werkte perfect voor alle laatste Canon 550D, 60D enz en Nikon D 300 enz toestellen. Zelf gezien en gedaan!!!
        Zoek dat adres maar eens en vervang de plug-in daar door de laatste nieuwe en dan moet dat gaan!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Dat zou fantastisch zijn!
          The Camera Raw 6.3 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS5.
          (uit deze link)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dat zou fantastisch zijn!
            (uit deze link)
            dat ga ik zeker niet afstrijden, het kan zijn dat dat slechts de 6.0 was, maar de cameras in kwestie werden wel herkent door Camera Raw in cs3 . Ik ga eens kijken of ik die plug-in nog ergens heb en hou je op de hoogt

UPDATE

De Camera Raw versie voor de Nikon D300S is de Camera Raw 5.5 en pas beschikbaar voor Photoshop CS 4 , dat word dus updaten of converteren naar DNG.

@ LesC: mijn excuses, voor de Nikon D300S ( 5.5) , Canon 60D (6.2) en de 550D (6.3) werd geconverteerd naar DNG .Voor alle andere toestellen volstond de 4.5 in CS 3
            Last edited by RichKE; 7 maart 2011, 22:56.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

HEb net hetzelfste probleem gehad, en inderdaad enkel vanaf CS4 zal je je RAW foto's van je D300s kunnen openen, de D300 heeft blijkbaar een nog net iets ander RAW format.

Groetjes,

Ben
              Wat nikon materiaal

Comment

Working...
              X