Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera raw in photoshop elements 7.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera raw in photoshop elements 7.0

Ik werk met een canon 550 D. Nu stel ik vast dat de plug-in camera raw -versie die de canon 550 D ondersteunt niet compatibel is met photoshop elements 7. Betekent dit nu dat ik photoshop elements 9 moet kopen of kan ik op een andere manier werken ?
    Ik heb al op verschillende fora gelezen dat de DNG - converter een oplossing kan bieden. Maar kan je dan nog de omgezette foto's bewerken zoals met de camera raw en dan importeren in photoshop elements ? Ik geraak er eigenlijk niet meer goed aan uit ...
    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
    (Ansel Adams)

Re: camera raw in photoshop elements 7.0

Ofwel omzetten naar DNG ofwel inderdaad upgraden naar v.9.
    Jawel, hoor: je DNG is evenwaardig aan je CR2. Toen wij nog RAW-bestanden van verschillende camera's hadden, converteerden wij altijd naar DNG. Die conversie biedt nog steeds bepaalde voordelen.
    Een DNG is evengoed een RAW bestand dat je eerst in je RAW converter kunt ontwikkelen en daarna eventueel afhandelen in PSE.

Een andere optie is natuurlijk de software van Canon (DPP) te gaan gebruiken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Re: camera raw in photoshop elements 7.0

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ofwel omzetten naar DNG ofwel inderdaad upgraden naar v.9.
      Jawel, hoor: je DNG is evenwaardig aan je CR2. Toen wij nog RAW-bestanden van verschillende camera's hadden, converteerden wij altijd naar DNG. Die conversie biedt nog steeds bepaalde voordelen.
      Een DNG is evengoed een RAW bestand dat je eerst in je RAW converter kunt ontwikkelen en daarna eventueel afhandelen in PSE.

Een andere optie is natuurlijk de software van Canon (DPP) te gaan gebruiken.
      Bedankt voor het advies. Intussen heb ik reeds de DNG converter van Adobe geïnstalleerd en alles werkt goed. Oef!!
      There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
      (Ansel Adams)

Comment

Working...
      X