Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CS4 Copyrightinfo weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CS4 Copyrightinfo weg

Hoe kan de copyrightinfo welke ik heb aangebracht in mijn bestanden zijn verdwenen.
    Ik heb de JPG bestanden verzonden, daarna zijn ze op een website gepubliceerd, iemand heeft ze gekopieerd en weer als voorbeeld naar mij toegezonden.
    Wat blijkt, mijn info welke ik via CS4 toevoeg, is volledig verdwenen.
    Heb ik een verkeerde beveiliging toegepast, of is de info (naam fotograaf, adres, website, copyright, kortom complete meta-info) onderweg ergens verloren door bewerkingen?

Iemand een antwoord...!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Re: CS4 Copyrightinfo weg

Bij sommige websites worden die exif data inderdaad gestript. Bijvoorbeeld een gratis account bij Flickr zal de foto's hosten, maar je metadata ben je kwijt!
    Ik heb gisteren een soortgelijk antwoord gegeven en verwijs je dan ook naar de volgende post:
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oke, wist ik niet. Maar wist ook niet dat metadata zo snel al uit het bestand verdween. Dacht eigenlijk dat het toch een betere beveiliging was voor de fotograaf.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Re: CS4 Copyrightinfo weg

Via metadata kan je geen bestand beveiligen.
        Het beste is de foto uploaden in laagste kwaliteit en 'n watermerk door de foto. En dan ben je nog niet zeker...

Comment

Working...
        X