Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON RAW (NRW) en Photoshop Elements 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON RAW (NRW) en Photoshop Elements 8

Kocht me zojuist een nieuw fototoestel namelijk de NIKON P7000.
    Als eigenschap heeft dit toestel een eigen RAW door NIKON NRW genoemd
    Doch kan ik met mijn foto bewerkingsprogramma Photoshop Elements 8 deze RAW beelden niet bewerken. Alleen versie 9 van PE kan dat aan.
    Toch hoop ik dat er misschien binnenkort een upgrade zal gedownload kunnen worden voor versie 8 van PE. Heb deze versie nog geen half jaar en zou reeds nu versie 9 moeten aankopen wat me tegenvalt.
    Aangezien ik deze vraag niet kan stellen bij ADOBE (geen mogelijkheid om mail te zenden) zelf even via deze weg de vraag of iemand meer daarover weet?
    Zou het straf vinden mijn programma nu reeds te moeten weg doen en me een nieuwe versie te moeten kopen!

Re: NIKON RAW (NRW) en Photoshop Elements 8

Hallo,

weet echt niet of het voor elements werkt maar voor photoshop cs2 haal ik de raw bestanden even door Adobe DNG Converter.
    Dan kan ik ze wel openen in cs2.

Succes
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

trouwens ik wil wel 1 foto voor je omzetten hoor dan kun je het proberen.

hoor het wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hestia Bekijk bericht
        Kocht me zojuist een nieuw fototoestel namelijk de NIKON P7000.
        Als eigenschap heeft dit toestel een eigen RAW door NIKON NRW genoemd
        Doch kan ik met mijn foto bewerkingsprogramma Photoshop Elements 8 deze RAW beelden niet bewerken. Alleen versie 9 van PE kan dat aan.
        Toch hoop ik dat er misschien binnenkort een upgrade zal gedownload kunnen worden voor versie 8 van PE. Heb deze versie nog geen half jaar en zou reeds nu versie 9 moeten aankopen wat me tegenvalt.
        Aangezien ik deze vraag niet kan stellen bij ADOBE (geen mogelijkheid om mail te zenden) zelf even via deze weg de vraag of iemand meer daarover weet?
        Zou het straf vinden mijn programma nu reeds te moeten weg doen en me een nieuwe versie te moeten kopen!
        Als ik het goed voor heb kan je ergens een plugin voor dit probleem downloaden,ook voorgehad en met die plugin lukte het,sindsdien bewerk ik mijn RAW-beelden met de CS5,eens zien bij adobe wat er mogelijk is
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Hier is de link voor PSE

maar:
          The Camera Raw 6.3 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS5 or versions of Photoshop Elements earlier than Photoshop Elements 9.
          voor CS5 kan het dus wel, voor PSE 8 helaas niet.
          Dus: ofwel upgraden naar PSE 9, ofwel omzetten naar DNG, een methode die boven ook al aangereikt is.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Iedereen bedankt voor jullie advies en reactie op mijn probleem
            Hestia

Comment

Iedereen bedankt voor jullie advies en reactie op mijn probleem
              Hestia
              en wat ga je nu doen??

Comment

Zeker nog geen nieuwe versie kopen van PE (versie 9).
                Vind het altijd sneu dat je na nog geen jaar al een nieuwe versie zou moeten kopen.
                Zou het zelfs net meer dan juist vinden moest Adobe een update uitbrengen voor PE8 (een NRW update ).
                Kwestie van hun niet te laten kennen aan verkoopzucht.
                Wat ik nu ga doen is alvast het programma View NX2 gebruiken (dat ik bij mijn NIKON P7000 kreeg) .
                Na deze te hebben getest ben ik tot de vaststelling gekomen dat dit programma nog zo slecht niet is.
                Eenmaal een foto in NRW bijgewerkt kan je deze omzetten naar (bvb JPeg) en dan ook nog verder bewerken of bekijken met PE8.
                Verdere plannen zullen de toekomst uitwijzen
                Last edited by Hestia; 1 maart 2011, 09:51.

Comment

Een goeie optie , al is de omzetting naar DNG even valide, hoor.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zeker nog geen nieuwe versie kopen van PE (versie 9).
                    Vind het altijd sneu dat je na nog geen jaar al een nieuwe versie zou moeten kopen.
                    Zou het zelfs net meer dan juist vinden moest Adobe een update uitbrengen voor PE8 (een NRW update ).
                    Kwestie van hun niet te laten kennen aan verkoopzucht.
                    Wat ik nu ga doen is alvast het programma View NX2 gebruiken (dat ik bij mijn NIKON P7000 kreeg) .
                    Na deze te hebben getest ben ik tot de vaststelling gekomen dat dit programma nog zo slecht niet is.
                    Eenmaal een foto in NRW bijgewerkt kan je deze omzetten naar (bvb JPeg) en dan ook nog verder bewerken of bekijken met PE8.
                    Verdere plannen zullen de toekomst uitwijzen
                    Wil je de beste kwaliteit behouden, vanuit view NX2 de foto omzetten naar tif 16 bits. Die tif-foto kun je dan verder bewerken in PE 8

Comment

Iedereen nogmaals bedankt voor jullie reacties

Comment

Wil toch nog even melden dat ook DNG niet deze nieuwste NRW versie (van NIKON camera coolpix P7000) wilt kennen en dus niks kan omgezet worden naar DNG

Comment

Da's bijzonder vreemd, en de eerste keer dat ik zoiets hoor. Heb je de recentste DNG converter eerst van de Adobe site ge-download?

Comment

Ik weet echt niet of dit een goed alternatief is, maar het is wel gratis:

Rawtherapee

Comment

Ook Raw therapee bedankt voor deze nieuwe Raw versie van NIKON Coolpix P7000
                              Toch bedankt voor deze tip maar spijtig genoeg geen resultaat

Comment

Working...
                              X