Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of Macbook pro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook of Macbook pro?

    hallo,

    Ik ben al even met fotografie bezig maar frustreer me zwaar aan de kwaliteit van mijn laptopscherm. Het wordt ook stilaan tijd dat ik mijn stuk verdriet omruil in iets degelijks.
    Ik studeer nog dus ik verkies toch een zo draagbaar mogelijke laptop. Velen raden me de Macbook Pro aan, maar ik vraag me af of ik met een gewone macbook niet voldoende zou hebben. Ik had gedacht de 13inch macbook nemen en een prijs-kwaliteit extern scherm zoeken om op mijn thuisbasis te plaatsen. waarschijnlijk zit ik dan nog onder de prijzen van de grotere macbook pro's.

    Buiten fotobewerking en tekstverwerkers gaat er waarschijnlijk niet zo veel gebeuren op die laptop.
    Heeft iemand soms de kennis om me de juiste beslissing te helpen nemen? en eventueel welke goedkopere schermen aan te raden zijn voor Mac?

    Alvast bedankt!
    Groetjes

  • #2
    Re: Macbook of Macbook pro?

    Apple heeft onlangs een nieuwe MBP lijn gelanceerd. Dus als je vergelijkt moet je vandaag zeker vergelijken met de laatste generatie van de pro lijn. Denk eraan dat verschillende winkels mogelijk nog een tijdje de oudere versie verkopen.

    Voor de 200 euro die de goedkoopste pro meer kost tegenover de gewone krijg je:

    - 4 Gb geheugen ipv 2
    - beter basis scherm
    - 320 Gb harde schijf ipv 250
    - verlicht toetsenbord ipv geen verlichting
    - aluminium frame ipv plastiek (maar toch niet zwaarder)
    - Sandy bridge i5 processor ipv core 2 duo (ongeveer dubbel zo snel)
    - thunderbolt port ipv geen

    Persoonlijk vind ik het die 200 euro meer dan waard. Maar het is uiteraard 200 euro meer.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Macbook of Macbook pro?

      Oorspronkelijk geplaatst door Seeck Bekijk bericht
      hallo,

      Ik ben al even met fotografie bezig maar frustreer me zwaar aan de kwaliteit van mijn laptopscherm. Het wordt ook stilaan tijd dat ik mijn stuk verdriet omruil in iets degelijks.
      Ik studeer nog dus ik verkies toch een zo draagbaar mogelijke laptop. Velen raden me de Macbook Pro aan, maar ik vraag me af of ik met een gewone macbook niet voldoende zou hebben. Ik had gedacht de 13inch macbook nemen en een prijs-kwaliteit extern scherm zoeken om op mijn thuisbasis te plaatsen. waarschijnlijk zit ik dan nog onder de prijzen van de grotere macbook pro's.

      Buiten fotobewerking en tekstverwerkers gaat er waarschijnlijk niet zo veel gebeuren op die laptop.
      Heeft iemand soms de kennis om me de juiste beslissing te helpen nemen? en eventueel welke goedkopere schermen aan te raden zijn voor Mac?

      Alvast bedankt!
      Groetjes
      Ikzelf heb de MacBook 13" en ik vind de 400€ dat een MBP kost het geld niet waard. Ik gebruik zelf ook veel programma's voor fotobewerking en het lukt allemaal zeer goed.
      Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

      Comment


      • #4
        Re: Macbook of Macbook pro?

        Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
        Ikzelf heb de MacBook 13" en ik vind de 400€ dat een MBP kost het geld niet waard. Ik gebruik zelf ook veel programma's voor fotobewerking en het lukt allemaal zeer goed.
        Hoe kom je erbij dat het 400 euro scheelt? De MacBook kost 999 en de goedkoopste MacBook Pro 1199. Dat is 200 euro verschil.

        En met de nieuwe i5 processor in de MacBook Pro is het dat dubbel en dik waard. Je krijgt dubbel zoveel Ram en een dubbel zo snelle processor die 2 generaties nieuwer is. Bovendien heb je dan een thunderbolt port, een verlicht toetsenbord en een SD kaart lezer.

        Ik zou niet twijfelen en voor een Pro gaan

        Comment


        • #5
          Re: Macbook of Macbook pro?

          Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
          Hoe kom je erbij dat het 400 euro scheelt? De MacBook kost 999 en de goedkoopste MacBook Pro 1199. Dat is 200 euro verschil.

          En met de nieuwe i5 processor in de MacBook Pro is het dat dubbel en dik waard. Je krijgt dubbel zoveel Ram en een dubbel zo snelle processor die 2 generaties nieuwer is. Bovendien heb je dan een thunderbolt port, een verlicht toetsenbord en een SD kaart lezer.

          Ik zou niet twijfelen en voor een Pro gaan
          Toen ik de mijne in september 2010 kocht, was het 999 voor de gewone en 1499 voor de MBP.

          Voor 200€ verschil zou ik ook voor de Pro gaan
          Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

          Comment


          • #6
            Re: Macbook of Macbook pro?

            Ontegensprerkelijk voor de MacBookPro gaan. De computergeneraties volgen zich zo snel op dat je je niet meer kan permiteren van een oude generatie als nieuw toestel gaan te kopen. Zeker niet als het verschil slechts 200€ is.
            "You don't take a photograph, you create it"
            5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

            Comment


            • #7
              Re: Macbook of Macbook pro?

              ok ik ben overtuigd ik ga voor een 13inch macbook pro gaan.

              bedankt!
              Last edited by Seeck; 10 mei 2013, 10:55.

              Comment


              • #8
                Re: Macbook of Macbook pro?

                Oorspronkelijk geplaatst door Seeck Bekijk bericht
                ok ik ben overtuigd ik ga voor een 13inch macbook pro gaan. verder zal ik me wel laten prostitueren ofzo om ook nog een extern scherm te kunnen betalen

                bedankt!
                misschien kan je van je activiteit dan ook foto's nemen, kom je vlugger aan je eindbedrag.

                Comment

                Working...
                X