Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren CEWE foto-album

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleuren CEWE foto-album

Hello Ieder,

Ik probeer momenteel mijn eerste fotoalbum te maken via CEWE. Al mijn foto's zijn wat bijgewerkt via CameraRAW en PS. De kleuren zien er goed uit op scherm.
    Als ik echter een foto in de software van CEWE open krijgt die op scherm vrij andere kleuren dan de originele file. CEWE software vraagt of je de originele kleuren wil bewaren. En zo stel ik de software ook in, maar toch geeft een foto een andere kleur in de CEWE software dan mijn orginele file in PS of in iphoto.
    Rare vraag misschien. Maar heeft iemand iets soortgelijks met dit soort software?

Alvast dank voor de input

G.

Re: Kleuren CEWE foto-album

Nee, geen ervaring met die software, maar d'er zijn de laatste tijd wel meer posts geweest over afwijkende kleuren, en die hadden doorgaans te maken met het ingesloten kleurprofiel (sRGB versus aRGB versus...). Zou dat hier ook de oorzaak kunnen zijn?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ah bedankt voor het info, in die kleurenprofieltoestanden ben ik nog niet helemaal thuis. In photoshop staat inderdaad alles in adobe RGB, ik zal eens proberen of het met dat te veranderen verbetert.

Comment

je browser en dus ook de software van CEWE werken met sRGB

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
        Ah bedankt voor het info, in die kleurenprofieltoestanden ben ik nog niet helemaal thuis. In photoshop staat inderdaad alles in adobe RGB, ik zal eens proberen of het met dat te veranderen verbetert.
        Als je niet thuis bent in kleurprofielen waarom werk je dan met Adobe RGB?
        Deze kun je ook maar correct weergeven op een speciaal (gecalibreerd) scherm.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Zoals reeds eerder gezegd; profiel overzetten naar sRGB en de automatische kleurkorrectie in de CEWE-software uitzetten. En op een gecalibreerd scherm werken.
          Ik heb bij CeWe (via delhaize) al meerdere boeken laten afdrukken en die zagen er prima uit (behalve die eerste toen mijn scherm nog niet gecalibreerd was).

Groeten,
          Geert

Comment

sRGB is inderdaad de oplossing dank hiervoor.

Waarom bij mij de handel op aRGB stond. Dat is default het geval en ik heb verschillende keren gelezen dat bij werken in RAW het weinig uitmaakt of het in a of s staat (voor werken op scherm).

Erg bedankt voor de tip!

Comment

Blij dat het probleem zo snel is opgelost!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Zoals reeds eerder gezegd; profiel overzetten naar sRGB en de automatische kleurkorrectie in de CEWE-software uitzetten. En op een gecalibreerd scherm werken.
                Ik heb bij CeWe (via delhaize) al meerdere boeken laten afdrukken en die zagen er prima uit
                Hier hetzelfde verhaal!
                https://waltertalboom.be-
                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Probleem inderdaad bliksemsnel opgelost Les. tx
                  Ik ben 'm volop aan het samenstellen, software loopt makkelijk. Gezien de positieve commentaren hier ben ik zeer benieuwd naar het resultaat.

Ik twijfel vooral aan de achtergronden. Talloze kleurtjes maar eigenlijk is wit vaak mooi.

Comment

Working...
                  X