Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wenskaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wenskaarten

kan iemand me helpen, ik zou graag een foto willen maken maar in de stijl zoals het topic van comunikaarten. verschillende foto's bij elkaar rechts links onder bover met een achtergrond. wel en niet overvloeien gewoon verschillende stijlen
    zoals bij verschillende van de communiekaarten. heeft iemand een lik naar een tutorial zoadat ik kan experimenteren?

Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Re: wenskaarten

Ik weet niet of daar specifieke tutorials voor zijn. 't Is typisch een jobke voor Photoshop, of het kleinere broertje Photoshop Elements. Ik neem aan dat je de volgende draad al eens doorgelezen hebt?
    Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik weet niet of daar specifieke tutorials voor zijn. 't Is typisch een jobke voor Photoshop, of het kleinere broertje Photoshop Elements. Ik neem aan dat je de volgende draad al eens doorgelezen hebt?
      http://forum.belgiumdigital.com/f7/m...es-208256.html
      inderdaad deze heb ik al eens doogenomen, het zijn niet echt de kaarten die ik wil maar gewoon hoe maak je zoiets gewoon als collage ofzo.

mvg
      Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Er zijn afdruk centra die tools ter beschikking stellen om dergelijke foto's te maken.
        Om hulp te krijgen is het misschien aangenaam om mee te delen welke software je gebruikt
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Is het zoiets dat je bedoeld

Indien ja wil ik graag de uitleg even uittypen en doorgeven

Groetjes
          Renée

Comment

Knap werk, Renée! Aan de hand van dit voorbeeld zou onze TS (Verbruggen) toch beter moeten kunnen omschrijven wat ie juist zoekt. Maar ken jij tutorials (tenzij die je zelf schrijft) van dergelijke manipulaties?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Knap werk, Renée! Aan de hand van dit voorbeeld zou onze TS (Verbruggen) toch beter moeten kunnen omschrijven wat ie juist zoekt. Maar ken jij tutorials (tenzij die je zelf schrijft) van dergelijke manipulaties?
              Dit heb ik gescand uit het boek Creatief met photoshop CS5 aangekocht bij easy computing daar staat de uitleg in bij de workshops
              als het nodig is maak ik de tekst met printscreens in pdf en stuur ze door,als het gaat om een pdf bestand door te sturen in BD

Heb nog andere voorbeelden vanuit een cursus die ik heb gevolgd, maar kan de ganse cursus niet beginnen inscannen maar hier nog een ander voorbeeld

groetjes
              Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                Is het zoiets dat je bedoeld

Indien ja wil ik graag de uitleg even uittypen en doorgeven

Groetjes
                Renée
                Dit heb ik gescand uit het boek Creatief met photoshop CS5 aangekocht bij easy computing daar staat de uitleg in bij de workshops
                als het nodig is maak ik de tekst met printscreens in pdf en stuur ze door,als het gaat om een pdf bestand door te sturen in BD
                Heb nog andere voorbeelden vanuit een cursus die ik heb gevolgd, maar kan de ganse cursus niet beginnen inscannen maar hier nog een ander voorbeeld

hey, dit is inderdaad wat ik bedoel, weet niet wat de juiste benaming voor dit soort dingen zijn. je mag zeker doorzenden
                ook de voorbeelden uit
                Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

14 april 2008, 21:47 Den D.
                21 april 2008, 22:54 Trukje
                4 mei 2008, 16:23 marispeter de drie zijn goed maar voorkeur voor de derde
                21 april 2009, 23:58 lilybie zeker de eerste foto
                22 april 2009, 09:48 Goele
                28 april 2009, 03:17 jupilleke
                dit zijn de voorbeelden en er zullen er nog meer zijn, maar in die richting zoek ik tutorials
                Ik werk met Cs5 en Adobe Photoshop Elements 9

Mvg, Verbruggen en alvast dank voor de moeite
                Last edited by Verbruggen; 25 februari 2011, 06:53. Reden: Foto's uit quote gehaald, geen herhaling

Comment

Beste,
                  Van zodra ik tijd heb maak ik de uitleg van de kaartjes zoals op de voorbeelden
                  Die andere kan ik niet zo direct terugvinden en zo weet ik niet wat je daarmee bedoeld
                  ik vind geen link naar die foto's of kaartjes
                  groetjes
                  Renée

Comment

Inderdaad, ik vermoed dat TS naar een andere topic wil verwijzen, maar zijn "'Wenskaarten" link verwijst gewoon terug naar deze draad.

Comment

Inderdaad, ik vermoed dat TS naar een andere topic wil verwijzen, maar zijn "'Wenskaarten" link verwijst gewoon terug naar deze draad.
                      Link is aangepast

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
                        hey, dit is inderdaad wat ik bedoel, weet niet wat de juiste benaming voor dit soort dingen zijn. je mag zeker doorzenden
                        ook de voorbeelden uit

14 april 2008, 21:47 Den D.
                        21 april 2008, 22:54 Trukje
                        4 mei 2008, 16:23 marispeter de drie zijn goed maar voorkeur voor de derde
                        21 april 2009, 23:58 lilybie zeker de eerste foto
                        22 april 2009, 09:48 Goele
                        28 april 2009, 03:17 jupilleke
                        dit zijn de voorbeelden en er zullen er nog meer zijn, maar in die richting zoek ik tutorials
                        Ik werk met Cs5 en Adobe Photoshop Elements 9

Mvg, Verbruggen en alvast dank voor de moeite
                        In feite de topic's waar u naar verwijst is de werkwijze van de meeste toppics een foto openen als achtergrond laag, nieuwe laag maken en nieuwe foto toevoegen op formaat en grootte en plaats die U wenst brengen die omranden eventueel effecten op de randen toevoegen misschien wat transformeren als u ze schuin wit hebben. Per bijkomende foto nieuwe laag maken en nieuwe foto invoegen Titels bijvoegen en plaatsen waar je ze wilt hebben.
                        De werkwijze van de voorbeelden die ik heb doorgestuurd zal ik maken en doorsturen en hoop dat ik nog de tijd vind vooraleer ik een tijdje out ben wegens oogoperatie, doe mijn best
                        groeten
                        Renée

Comment

In feite de topic's waar u naar verwijst is de werkwijze van de meeste toppics een foto openen als achtergrond laag, nieuwe laag maken en nieuwe foto toevoegen op formaat en grootte en plaats die U wenst brengen die omranden eventueel effecten op de randen toevoegen misschien wat transformeren als u ze schuin wit hebben. Per bijkomende foto nieuwe laag maken en nieuwe foto invoegen Titels bijvoegen en plaatsen waar je ze wilt hebben.
                          De werkwijze van de voorbeelden die ik heb doorgestuurd zal ik maken en doorsturen en hoop dat ik nog de tijd vind vooraleer ik een tijdje out ben wegens oogoperatie, doe mijn best
                          groeten
                          Renée
                          Dank voor de moeite als je dat wilt doen. Veel succes en beterschap met je operatie.

Mvg,

Comment

Heb turtorial gemaakt van een een ongeveer dezelfde zo'n foto in PDF bestand opgeslagen maar weet niet hoe ik dat posten
                            Groeten Renée

Comment

[Mod-LesC]Renée, heb je een PB gestuurd.[/Mod]

Comment

Working...
                              X