Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extraheerprobleempje in PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extraheerprobleempje in PS

Hallo,

Ik heb net de fantastische functie "extraheren" ontdekt in Photoshop 7. Alleen één probleempje. Als ik een onderwerp goed heb ge-extraheerd en ik pas een effect toe op de rest van de foto (een andere laag), steekt dat ge-extraheerde deel zo af tegen de rest, dat het onnatuurlijk is.

Ik dacht dat dit kon worden opgelost door de randen van de geextraheerde laag te doezelen, maar hoe doe je dat? Nog eens met de lasso erovereen?
    Of doe je dat door de lagen geleidelijkaan te laten ineenlopen? En hoe doe je dat?

Misschien moet ik mijn werkwijze toelichten. Stel dat ik de volgende foto heb. Kind in wei met bloem.
    Ik neem een kopie van de achtergrondlaag en ik begin deze te extraheren. Ik ga namelijk het kind met bloem extraheren.
    Ik extraheer kind met bloem en werk de onnauwkeurigheden weg.

Daarna bewerk ik de achtergrond met een filter (bv. krijt en houtskool, gaussiaans vervagen, zwart wit etc).

Ik leg de laag met het kind op deze achtergrond.

En het steekt zo onnatuurlijk af. Weet iemand een oplossing?
    Thanks!

Jammer,

'k heb lang geleden het "extraheren" opgegeven. En ben het verleerd....
    Heel "gemakkellijk" dat wel, maar uiteindelijk te onnauwkeurig om leuk te zijn.

Het liefste gebruik ik al de soorten tools die er zijn : magic lasso etc... om daarna het geheel met een "quick mask" te verbeteren.
    De "quickmask" zijn de twee derdelaatste knopjes onderaan de linker toolbalk (PS7). Dan kan je schilderen wat je moet, wil hebben of niet.

Verander de "achtergrond kleur van zwart naar wit en omgekeerd. Dan kan je het teveel geschilderde (= geselecteerde) terug brengen.

Groetjes

Skitch
    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Working...
    X