Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ipad

Ik vertrek naar Indonesië voor een rondreis.

Ik was nu aan het denken om een kleine notebook of Ipad aan te kopen, om mijn foto's telkens te downloaden en ook waar ik met Wifi-online kan gaan om zo familie/vrienden up-to-date te houden.

Een Ipad vind ik als toestel wel mooi en handig om mee te nemen. Maar natuurlijk wat heb je daar aan als je er niets mee kunt doen ?
    Daarom mijn vraag ?
    Hoe werkt een Ipad in combinatie met fotografie
    Is een Ipad handig om mee op reis te nemen en daar je foto's op te plaatsen etc etc ?

Alvast bedankt

Re: Ipad

Een iPad is een prachtig toestel, maar minder geschikt voor hetgeen U hier komt te zeggen! Dan is een laptop meer het nodige gerief.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Een iPad is een prachtig toestel, maar minder geschikt voor hetgeen U hier komt te zeggen! Dan is een laptop meer het nodige gerief.
      Een Laptop heb ik, alleen is deze wat groot en te zwaar om mee te nemen op reis.
      Het is eerder om gewoon mijn foto's op te plaatsen (zonder bewerking) en zo even te bekijken wat ik juist heb (altijd handiger dan dat kleine schermpje opdat toestel). Maar ook om online te gaan en mails te bekijken waar ik ook ben.
      Ik heb al een paar mensen gevraagd wat het nut is van een Ipad. Maar raar maar waar heb ik daar nog nooit een antwoord op gekregen

Comment

dat kan mits een Apple iPad Camera Connection Kit

maar bij een lange reis ga je misschien meer foto's maken dan een ipad kan stockeren (16, 32 of 64 gb)
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik heb zo'n ipad met camera connection kit en werkt subliem.
          Fototoestel aankoppelen en hij haalt direct alle foto's binnen en dan kan je ze na enkel seconden direct al bekijken en zelfs roteren enzo.
          Ik gebruik hem soms op verplaatsing om snel een resultaat van mijn opnames te kunnen zien.

Groeten

Geert
          Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
          http://www.500px.com/Forex7d

Comment

Een externe HDD erbij zonder voeding hé..
            Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
              Een externe HDD erbij zonder voeding hé..
              Als je die wilt aansluiten op de iPad gaat dat niet meer lukken als je op versie van iOS 4.x.x zit.

Zelf kan ik geen kaart lezer meer gebruiken op mijn iPad dit wat met iOS 3.2.2 nog wel werkte. Via een Jailbreak kon je dan je foto's bekijken zonder deze te importeren op je iPad. op http://EOSfotografie.nl wat meer info.

Comment

Heb zelf geen iPad dus weet het niet, maar je kan dus géén foto's overzetten naar een externe harde schijf noch een kaartlezer aansluiten?
                Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Heb zelf geen iPad dus weet het niet, maar je kan dus géén foto's overzetten naar een externe harde schijf noch een kaartlezer aansluiten?
                  Een kaartlezer kun je wel aansluiten, dit is een onderdeel van de Camera connection kit van Apple. Maar een HDD kun je niet aansluiten omdat je domweg geen USB poort op de iPad hebt zitten.
                  En als je foto's wil bekijken op de iPad moet je ze ook in JPG schieten, want RAW files kunnen voor zover ik weet niet getoond worden...
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

"Ik heb zin om ne keer mijn naam te zetten en zal dus maar iets posten."
                    prachtige en heel nuttige bijdrage

on topic
                    Het hangt af hoeveel opslagcapaciteit je nodig hebt.
                    De 64 gb is toch al t'een en t'ander.(raw ±25mb/foto = ± 2400 foto's)
                    Een ander ultra draagbaar alternatief is de macbookair, gemaakt om te voldoen aan dergelijke eisen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Een kaartlezer kun je wel aansluiten, dit is een onderdeel van de Camera connection kit van Apple. Maar een HDD kun je niet aansluiten omdat je domweg geen USB poort op de iPad hebt zitten.
                      En als je foto's wil bekijken op de iPad moet je ze ook in JPG schieten, want RAW files kunnen voor zover ik weet niet getoond worden...
                      Zoals al gezegd kan je geen kaartlezer meer aansluiten zonder eigen voeding op een iPad als je iOS 4.2.X draait. Dit wat wel ging met iOS 3.2.2.

RAW bestanden zijn gewoon te bekijken op een iPad. Met een Jailbreak is het onder 3.2.2 ook mogelijk om ze direct van een CF kaart te bekijken (doormiddel van een kaart lezer)

Zie voor meer info mijn website

Comment

De iPAD ondersteund dus wel RAW formaat hé. De RAW file wordt opgeslagen en de ingebakken JPG in die RAW zal gebruikt worden om te tonen op het scherm.
                        Als je dan later die iPAD aan uw computer hangt, dan kan je de originele RAWs naar je computer overzetten.

Met de camera connection kit heb je ook een USB aansluiting. Maar niet elke externe HD zal daar mee werken. Omdat een iPAD nooit een blok groter dan 64 GB kan adresseren.
                        Er is een firma die een HD heeft ontwikkeld om aan de iPAD te hangen die via SW dat probleem weet te omzeilen maar ik vind dat nogal een dure oplossing.
                        Sanho's new HyperDrive is a portable hard drive and card reader that connects directly to your iPad, giving you up to 750GB of extra storage for your media.

De reden waarom sommige kaartlezers niet meer goed werken na de laatste iOS update is dat de SW een beperking zet op het stroom verbruik van het apparaat dat je aan je iPAD hangt. Dus als die kaartlezer teveel stroom wilt afnemen dan zal het niet werken.

De iPAD is dus perfect voor wat je wilt. Je kan via de camera-connection kit er perfect foto's op zetten om op een groter scherm te bekijken. Dat mogen ook RAW foto's zijn. Als je de geheugenkaart van je camera wist, dan kan je de foto's later via de iPAD naar je computer overzetten.

Het enige probleem is de maximale storage capaciteit op je iPAD. Die is 64 GB en die is redelijk duur. Vergeet niet dat als je andere applicaties, boeken, muziek e.d. op je iPAD wilt hebben dat dan geheugen verliest voor je foto's.

Maar allicht is het handigere om je iPAD niet als backup of opslag medium te gebruiken en alleen om de foto's op groter formaat te zien en eventueel om er enkele te eMailen of op een andere site te zetten. Als je geheugen problemen hebt dan delete je die foto's op je iPAD om plaats te maken voor anderen. De master van je foto's blijft dan gewoon op je geheugen kaartje van de camera te staan. Op die manier kan een 16GB iPAD perfect dienen.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

De volgende generatie van de Ipad zit er aan te komen. Ik verwacht dat ze hem eind deze maand gaan voorstellen aan de pers.

Men zegt ook dat er meer geheugen zou kunnen inzitten (128 GB)

En daarop kan je al serieus wat foto's op opslaan.

The Wall Street Journal claims that the next version of the iPad is now in production. They cite "people familiar with the matter". The new...

Comment

Ik heb hier toch serieus wat vraagtekens bij hoor, je zou de iPad eigenlijk gebruiken als storage device en om hier en daar ... als er WiFi beschikbaar is, contact op te nemen met de thuisploeg.

Momenteel heeft de zwaarste iPad 64gb geheugen, ik veronderstel dat het OS en applicaties hier een deel van gebruiken, maar laten we dit buiten beschouwing laten ... prijskaartje komt dan op 699,- voor het model zonder 3G netwerk. (799 met 3G)

Koop je vier SanDisk Extreme CF kaartjes van 16gb heb je dezelfde opslagruimte ... voor pakweg 360 Euro ... nog steeds veel geld, maar wel al 339 euro uitgespaard ... da's bijna de helft hé !

En contact opnemen met de thuisploeg zal met een gsm van 100 Euro (die ja waarschijnlijk al hebt) ook wel lukken zeker.

Een iPad is een bijzonder handig ding ... maar volgens mij niet echt geschikt waarvoor jij hem zou willen gebruiken vrees ik ... 64gb foto's, zeker als je in Raw werkt is sneller op dan je denkt hoor (ik werk met 20mpx beelden, dus pakweg 20mb per beeld ... dus na 3200 foto's heb je gedaan ... is dat veel, of is dat te weinig hangt van jezelf af natuurlijk)
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Koop jezelf een degelijke netbook, zoals deze bv:

http://www.laptopshop.be/product/111...be-azerty.html
                              Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Working...
                              X