Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ingevoegde afbeelding aanpassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ingevoegde afbeelding aanpassen

Hallo,

Ik ben bezig met de aanmaak van een fotoboek. Ik maak (voor het eerst) de pagina's eerst aan in PS. Ik maak een pagina aan (20x25) en voeg hier de foto's in via Bestand > Plaatsen. Als je een foto invoegt kun je hier de grootte aanpassen en dan op "Enter" drukken.

Nadat had ik mijn 2de foto geplaatst had zag ik dat de eerste wel wat groter mocht. Maar ik vind totaal niet hoe ik dit nu moet aanpassen? Als ik naar afbeeldingsgrootte ga krijg ik de afmetingen van mijn pagina, niet de foto.

Kan ik de grootte van de ingevoegde foto dus nog veranderen, zonder de foto opnieuw in te voegen?

Alvast bedankt!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Re: Ingevoegde afbeelding aanpassen

Waarschijnlijk staat die ingevoegde foto op een afzonderlijke laag. Deze laag aktief maken in het lagenpalet, dan Ctrl T (vrije transformatie) en aanpassen. Zeker nooit 'één laag maken' voor je zeker bent dat alles goed zit. Ik zou die foto's ook naar het nieuwe canvas slepen (eerst verplaatsingstool aktief maken), dan staan ze automatisch elk op zijn eigen laag.

Comment

Edit-->Transform-->Scale of CTRL-T en dan de hoekpunten slepen, moet lukken als ze elk op hun eigen laag staan.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Dat had ik nodig!!

Bedankt voor de info!
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Working...
        X