Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kerstkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kerstkaart

Ik maakte dit jaar weer mijn eigen kerstkaart.
    Meestal laat ik ze bij een fotocentrale afdrukken maar dit jaar koos ik voor een drukkerij.
    Nu viel me de kleur wat tegen. In de drukkerij werken ze met CorelDraw en zelf maakte ik de kaart in Photoshop CS4.
    De kaart viel 'groen' uit. Waar zou dat aan kunnen liggen?
    In de drukkerij zeiden ze dat het aan mijn pc zou liggen. Maar dat vind ik nogal raar. Ik heb tot nu toe nooit een kleurverschil gehad bij dingen die ik liet drukken (foto's, fotoboeken,...)
    Hebben jullie een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
    Groetjes en alvast fijne dagen!
    Last edited by Knolleke; 24 december 2010, 09:08.

Re: kerstkaart

Werk zelf ook met CoreDraw en heb geen problemen met de kleuren ook niet bij drukkerij, fotocentrale of wat dan ook.
    Heb wel een kleurenprofiel d.m.v. calibratie.
    Heb dus geen idee aan wat het zou liggen.

Comment

Ik heb het in RGB-kleuren gemaakt. Zou het daaraan kunnen liggen?
      Trouwens, zien jullie hier een groene waas op de foto of niet? Want anders zou het toch wel eens aan mijn scherm kunnen liggen.

Comment

Voor wat het waard is..... ik heb maar een goedkope laptop met een goedkope 2de scherm (acer) daar aan gehangen , maar zie op beide geen groene waas.
        Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

ik heb onlangs ook diverse kaartjes gemaakt en laten afdrukken bij een copycenter, daar hebben ze eerst een proefdruk gemaakt om te zien of ik het goed vond en dan eventueel nog aanpassingen kon toepassen. De kleuren waren wel iets donkerder dan op mijn scherm maar vond het nog ok.
          Was er zeer tevreden van.
          Misschien een tip voor de volgende keer
          groetjes Ingrid

Comment

Ik heb ondertussen ergens anders een aantal kaartjes laten drukken, en daar had ik helemaal geen groene waas. Oef!
            Ligt gelukkig niet aan ons scherm.
            Bedankt voor jullie reacties!

Comment

Idd ik laat altijd een proefdruk maken om te zien hoe het uitvalt.
              Ik weet zowiezo dat bij de drukker waar ik ga de kleuren altijd donkerder zullen uitvallen dan hoe ik ze zie op mijn scherm dus hou ik op voorhand er al rekening mee door alles wat lichter te maken (vooral met zelfgemaakte ontwerpen in photoshop).
              Wel een geweldig mooi kaartje, moet ik onthouden voor volgend jaar.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Working...
              X