Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fireworks Text in Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fireworks Text in Photoshop

Beste mensen,

Ik heb een vraag, hoe kun je tekst transformeren naar vuurwerk?
    Wil een woord zo schrijven dat het lijkt alsof het vuurwerk in de lucht is.

Ik heb al gegoogled op "photoshop brush fireworks text", "photoshop tutorial firework (text)" etc, maar ik kan nergens iets vinden.

Ik weet wel dat het mogelijk is, maar niet hoe.

Iemand ergens een brush/tutorial hoe dit te maken?

Alvast bedankt!
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Re: Fireworks Text in Photoshop

Ben ook wat aan het googlen geslagen. Probleem is dat Fireworks ook een Adobe programma is. Dus firework gebruiken ipv fireworks.
    Vind je hier niets:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

nee nog altijd niets echt gevonden. Dus hulp is nog welkom.
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

misschien helpt dit je wel verder

http://www.youtube.com/watch?v=hwS2Q...ture=autoshare
        lidnummer: BD1995BE

Comment

hoe zou dat er ongeveer moeten uitzien , heb je wat voorbeeldjes ?

er is een site flame-painter waar je wat mee kan experimenteren

dan misschien wat filters "stileer - wind" en vervorm "oceaanrimpel" geeft ook mooie effectjes
          misschien een beetje spelen met plugins zoals "fractalius" en een mooi achtergrondje en dan krijg je bv

is 't zoiets ? welk woordje wil je zetten ?

Comment

er moet het woordje LAJK komen te staan.

Zoiets is inderdaad al wat, zoals je het hierboven hebt staan.

Zoiets als de volgende afbeelding is een beetje het doel.
            Read independent reviews and comparisons on all photography products and gadgets at What’s The Best. Stay on top of the latest trends in the photography gadget world.

Het nadeel met helemaal zelf iets schrijven is dat ik nou niet bepaald mooie letters kan maken. Moet alles met de muis doen en heb geen idee hoe ik LAJK mooi kan schrijven.

Comment

als je enkel met de muis kan werken zou je LAJK kunnen maken met een pad en dit pad omlijnen met een zelfgemaakt penseel (vb in het wit)

omlijnen met penseel 80 pixels , dan met 40 pixels , dan met 20 pixels en nog eens met 10 pixels (telkens met wat lichtere kleur )

en dan het resultaat met wat effect en verlopen en wat vuurwerk van de achtergrond klonen om achter de letters te zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht

en dan het resultaat met wat effect en verlopen en wat vuurwerk van de achtergrond klonen om achter de letters te zetten

http://i54.tinypic.com/34j867n.jpg

Die laatste is echt mooi.. heb je hier het origineel van? Kan ik op die verder borduren.

Heb het inmiddels verschillende malen geprobeerd, maar krijg gewoon alleen de letters al niet netjes.
                Last edited by LesC; 18 december 2010, 13:29. Reden: Foto uit quote gehaald: geen herhaling!

Comment

hier kan je de PSD downloaden LAJK.PSD

Comment

enorm bedankt zeg.
                    Hier ga ik wel wat mee kunnen.

Heb 'm inmiddels binnengehaald, dus je mag 'm eventueel weer verwijderen

Comment

Zeer indrukwekkende afbeelding ! Ik zocht ook voor zoiets. Heb je het puur van je zelf of "geleerd" van een website of een tutorial op youtube. Ik wil dit ook graag maken of zoals in eerdere reactie een beetje verbuigen in mijn eigen tekst.

B

Comment

hoi

ik had eerst een beetje gegoogeld om iets te vinden dat in de juiste richting gaat
                        en kwam dit tegen http://static.flickr.com/75/190857564_66593bac77.jpg
                        daarna geprobeerd met zelfgemaakte penselen om dit effect te bereiken door spreiding en vormdynamiek

ik zal een gifje erbij zetten , dan kan je de werkwijze volgen :-)

Last edited by ddavid; 11 december 2012, 17:53.

Comment

Working...
                        X