Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Picasa originals

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Picasa originals

    Al je in Picasa je foto's optimaliseert en opslaat, staan ze in feite 2x op je harde schijf, en nemen zo dubbel plaats in. Kan je dan op een of andere manier die originelen verwijderen, die je meestal toch niet meer nodig hebt , en hoe?
    Bij het branden heb ik ook al 2 mappen staan 1x deze die geoptimalizeerd zijn en 1x de originelen , ook 2x plaats dus.

  • #2
    Re: Picasa originals

    Ik gooide ook altijd mijn negatieven weg als de foto's waren afgedrukt.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Picasa originals

      Externe harde schijven kosten (bijna) niets meer voor een massa opslag. Waarom de originelen dan niet extern bewaren? Je zal zien dat die originelen nog wel eens van pas komen (na een PC crash bv). Ik heb spijt dat we onze negatieven uit het analoge tijdperk niet bewaard hebben. Sommige oude foto's komen toch vergeeld uit een album.
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: Picasa originals

        Ik bewaar mijn RAW bestanden ook altijd...jpeg's bewaar ik enkel het uiteindelijke resultaat, maar RAW blijft bewaard. In de toekomst kun je met nieuwere technieken en/of inzichten misschien nog betere resultaten halen uit diezelfde RAW
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment

        Working...
        X