Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR , auto in batch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LR , auto in batch

Ik heb een waarschijnlijk stomme vraag, maar vind het juiste antwoord niet.

Als ik van een reeks foto's gewoon in batch de 'auto' develop functie wil gebruiken. Hoe doe je dat?

En als ik dan toch bezig ben met stomme vragen.

In de selectie zijn er foto's die ik 'reject'. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet mee ge-exporteerd worden. Ik zie niet hoe ik een selectie kan maken waarbij de gerejecte foto's niet geselecteerd worden.
    Last edited by Nena; 5 december 2010, 17:46.
    Al doende leert men...

Flickr

Re: LR , auto in batch

Toverstafje of synchroniseren om bepaalde settings op veel foto's over te zetten. Of selecteren (met control tot je ze allemaal hebt) en een eigen preset maken (zo doe ik het voor verscherpen, clarity en nog wat zaken al minimaal mee te geven om rapper te werken).

En die reject foto's (met de x aangeduid hé) via menu Photo onderaan remove rejected photo's (op Mac command backspace).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      of synchroniseren om bepaalde settings op veel foto's over te zetten. Of selecteren (met control tot je ze allemaal hebt) en een eigen preset maken (zo doe ik het voor verscherpen, clarity en nog wat zaken al minimaal mee te geven om rapper te werken).
      Dat ken ik, maar de knop auto doet voor elke foto wat anders. Dat wil ik graag in batch mode kunnen doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      En die reject foto's (met de x aangeduid hé) via menu Photo onderaan remove rejected photo's (op Mac command backspace).
      Ik maak het waarschijnlijk te moeilijk, maar eigenlijk wil ik die niet removen noch deleten, ik wil gewoon niet dat die geexporteerd worden. Ik vrees dat ik LR eigenlijk niet op de correcte manier gebruik. Vermoedelijk zijn betere workflows dan degene die ik toepas
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ah de auto knop, die zal inderdaad voor iedere foto iets anders doen, maak je eigen preset zoals ik al beschreef.

En rejected foto's willen houden, tss tss , daar wil je toch geen schijfruimte an verkwisten.

Mijn workflow:
        1 converteren naar dng bij het importeren in jaar/maand/dag folders
        2 overlopen en rejecten waar nodig, de hele goeie al een aantal sterren geven
        3 die met sterren mijn preset geven
        4 ...en zo verder natuurlijk

Comment

Bij de Lightroom Voorinstellingen zit er eentje: 'General - Auto Tone'. Die doet wat je vraagt.
          Als je wil kan je deze preset zelfs al aanroepen tijdens het importeren (via 'Apply during import' in het importdialoogvenster): dan worden je beelden al met deze automatische correctie geïmporteerd. Je kan er dan nog altijd van af wijken achteraf, want... aangezien dit Lightroom is, is het puur metadata en worden de pixels van je raw-bestand zelf niet veranderd!
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

filteren op het vlagje.
            je hebt er drie naast elkaar staan.
            een ervan is "willekeurige vlagstatus" als je daar meermaals op klikt zal hij de ene keer
            die met witte vlag de andere keer zonder vlag en de keer erna die met "zwarte" vlag aanduiden.
            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
              Bij de Lightroom Voorinstellingen zit er eentje: 'General - Auto Tone'. Die doet wat je vraagt.
              Dit was wat ik zocht. Simpel dus, maar ik zag het niet...
              Bedankt voor de import tip. Zal de user defined preset optie eens van dichter moeten bekijken...
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
              X