Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bewerking z/w

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bewerking z/w

    dit is een foto van mijn jongste zoon,ik wou toch eens proberen een z/w bewerking te maken...en weet niet goed hoe dit te doen.
    ik vind het gezicht te donker tegenover de muur of beeld ik dit mij in
    gelieve enige raad aub


    mvg ventri
    Nikon D90 18-105 VR kitlens
    Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
    grtz ventri

  • #2
    Re: bewerking z/w

    Een heel schattige knul met dito blik! Mooie pose in ieder geval.
    Maar het gaat u om de omzetting, he? Die is gewoon, algemeen gezien, te grijs. (Ook de echte scherpte ontbreekt ietske)

    Ik zou bij je zwart/wit omzetting je kleurenschuivers eens bijregelen om te beginnen om bepaalde delen helderder of net donkerder te maken. Niet te geweldig mee omspringen. Als laatste ook nog even bijregelen met je helderheid/contrast en opacity.

    Omzetting kun je natuurlijk op -tig manieren, he!
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: bewerking z/w

      Er zijn gigantisch veel manieren om een Z/W omzetting te doen. maar de Z/W foto begint al bij het op het knopje drukken. De regel is (maar alle regels zijn er om gebroken te worden) dat je Z/W foto in evenwicht moet zijn. kort door de bocht wil dit zeggen dat je foto 50% zwart en 50% wit zou moeten bevatten (je mag dit niet te zwart/wit nemen). Dit is bij deze foto niet echt het geval maw hij leent zich niet bij uitstek voor een leuke z/w omzetting.

      Wanneer je het gezicht liever wat lichter hebt, kan je, wanneer je je z/w laag er over gooit kiezen voor de groen filter. Dit zal je gezicht al wat lichter maken. De vraag is natuurlijk wat er met je achtergrond gaat gebeuren, Dit zal afhankelijk zijn van de kleur van het behangpapier.
      Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: bewerking z/w

        Het makkelijkst is natuurlijk om selectief het hoofdje te selecteren en wat lichter maken, dan best ook de achtergrond lichter/donkerder maken zodat het niet te flets wordt.

        Comment


        • #5
          Re: bewerking z/w

          wat kevd zegt is al niet slecht.

          wat ik regelmatig doe is het het onderwerp van de foto selecteren (zonder randen vervaging) en deze omzetten in zw/wit.
          dan selectie omkeren en de achtergrond omzetten, afhankelijk van wat ik wens te bekomen doe ik de omzetting met kanaal mixer (gebruik hier meestal een kleurfilter) of black and white (kleurschuifjes)
          soms gebruik ik voor de achtergrond de kanaal mixer en voor het onderwerp de schuifjes of omgekeerd.
          werk je in 16bit mag je ook al wat verder schuiven met de schuivertjes.
          na het omzetten in zw/wt voeg ik meestal een flik pak contrast toe, ik behoud hiervoor mijn selectie

          hopelijk ben je hier al iets mee

          groetjes
          renske

          Comment


          • #6
            Re: bewerking z/w

            een plaat op een deftige manier naar zwart wit zetten is erg moeilijk, zelf ben ik er tot op heden nog nooit in geslaagd dit op een deftige manier te doen, en dat het niet gemakkelijk is dit goed te doen kan je hier ook op bd merken , hier zie je bijna nooit een zwart wit plaatje verschijnen dat mooi gedaan is , platte grijze platen des te meer...
            ik denk dat je gewoon alle mogelijkheden moet uitproberen die je kan vinden op het net, en daar dan je keuze moet uit maken, maar het is echt een van de moeilijkere dingen in photoshop,...
            zelf gebruik ik er een nik filter (als cs plugin) voor , veel mogelijkheden maar de resultaten zijn maar mager helaas....

            op 1x.com vind je nu en dan wel eens wat goede zwart witjes, zeker het bekijken waard!
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: bewerking z/w

              Met een paar kleine aanpassingen in CS3 kom ik tot dit resultaat. Hoe vind je hem? of

              mvg Yves.


              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: bewerking z/w

                zoals ik zei, voor mij is dit een platte grijze plaat....sorry
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: bewerking z/w

                  Sorry, maar nu wordt ik toch erg nieuwschierig na het zien van de 2de foto naar Uw niet platte grijze plaat JVS.

                  Het gebeurd erg vaak maar ik blijf het toch steeds vreemd vinden als ik mensen iets af zie keuren zonder dat ze zelf het andere (in hun ogen betere) resultaat tonen, ook al vind U het zelf moeilijk.
                  Die 2de vind ik toch echt al een heel eind minder plat dan het origineel ?
                  Last edited by Nick Altena; 10 december 2010, 18:58. Reden: typfout
                  Nikon D5000 en wat lenzen.

                  Comment

                  Working...
                  X