Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij retouche

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij retouche

Hoi!

Ik slaag er maar niet in om de vertikale streep die er door de paprika loopt weg te Photoshoppen.

Het is een reflectie van de glazen vaas waarin de paprika valt. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar het lukt mij niet... Wie wil er ofwel uitleggen hoe ik dit moet doen, ofwel de foto voor mij bewerken en dan uitleggen hoe het moet?

Hier is de file in hoge resolutie: Paprika
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Hulp nodig bij retouche

er zijn veel mogelijkheden, maar de makkelijkste 2 zijn ofwel replace color ofwel nieuwe laag en kleuren en blend mode op color zetten
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Spot Healing Brush op Content Aware zetten. Met de Clone Stamp Tool(lage opacity, 30%,zachte brush) de streep in het midden terug hersteld.
      Last edited by alex606; 18 november 2010, 13:43.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Die content aware-functie werkt wel goed blijkbaar...

Bij gebrek daaraan los ik zo'n probleem meestal zo op:
        Een curve-aanpassingslaag waarin ik de curve naar beneden trek, waardoor de rechterkant minstens zo donker wordt als de linker. De laag wordt gevuld met zwart zodat de aanpassing niet meer zichtbaar is.
        Een gefeatherde selectie maken van de rechterkant (met bv lasso). Daarbij is eigenlijk alleen de 'scheidingslijn' belangrijk.
        Met een witte lichte zachte borstel haal ik de aanpassingslaag weer terug, tot de tinten aan beide kanten weer mooi doorlopen, op een fijne scheidingslijn na (= rand van je selectie)
        Aangezien dit enkel nog een fijn lijntje is kan je dit met een beetje stempelen/patchtool wegkrijgen.

Comment

2 mooie retouches

en ook de reparatietool werkt goed

paprika

Comment

S02 heeft me al de geretoucheerde foto in hoge resolutie bezorgd. Wat een service!!

Ik ga jullie tips en methodes zeker zelf ook eens uitproberen, want dat wil ik zelf ook wel kunnen!

Much love!
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Ook een poging gewaagd niet zo goed als mijn voorgangers (diepte krijg ik er niet in)maar zie het ook als een oefening.

gebied geselecteerd en verwijderd en met de kloonstempel weer terug gebracht.

https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

@ Evi
                Ter info: toch even melden dat er in de fond, linksonder aan de paprika, nog een rare gekleurde vlek zit die daar (waarschijnlijk) niet hoort.
                (Heeft natuurlijk niks met de beoogde retouche te maken, maar wel met het uiteindelijke eindbeeld).
                Guy
                www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Working...
                X