Ik wilde bij deze foto de achtergrond blurren. Het probleem is dat het op deze manier niet helemaal netjes is gebeurd. Ik heb eerst de magnetische lasso gebruikt en het onderwerp geselecteerd. Deze heb ik door middel van refine edge wat verzacht. Daarna heb ik er een laag van gemaakt van het onderwerp en een laag voor de achtergrond. De achtergrond heb ik vervaagd met gausian blur. Ik heb hier het getal 22 voor gebruikt. Nadat ik de lagen tot elkaar toe wil voegen zie je dat de blur wat schoonheidsfoutjes bevat. Zo is boven het hoofd van de vrouw wat vage strepen te zien en aan de linkerkant van de personen zijn de palen niet overal even lekker weggeblurd.
Wat ik ook probeer ik krijg dit niet netjes weggewerkt omdat ik niet zo'n ster met photoshop ben. Als ik de losse blurtool gebruik zie ik er zeer weinig van terug. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.
Wat ik ook probeer ik krijg dit niet netjes weggewerkt omdat ik niet zo'n ster met photoshop ben. Als ik de losse blurtool gebruik zie ik er zeer weinig van terug. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.
Comment