Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart wit foto's afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwart wit foto's afdrukken

Ik heb een verleden van analoge fotografie en ben na een lange pauze recent opgestart met digitale fotografie. In lightroom heb ik enkele zwart wit foto's bewerkt en daar zou ik nu enkele willen van afdrukken. Ik heb me een Eizo Sx2462 aangeschaft en, niettegenstaande deze monitor standaard goed zou moeten ingesteld zijn, weet ik dat je het scherm toch best calibreert. Ik ben van plan om me een Colormunki van X-rite te kopen omdat je met dit toestel zowel het scherm als de afdruk kunt calibreren.
    Hert gros van mijn foto's zou ik echter willen laten afdrukken door een afdrukcentrale.
    Kan iemand mij adviseren hoe je het best te werk gaat zodat mijn zorgvuldig opgebouwde afbeeldingen toch overeenstemmen met wat er op papier komt ?
    Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

Re: zwart wit foto's afdrukken

google es marc en ciel!
    dees zal een schat van info opleveren
    nikon stuff

Comment

Tenzij je zelf gaat printen heb je niet veel aan een toestel dat ook je afdrukken kan meten en je printer callibreren. Een gecallibreerd scherm daarentegen is een must.

Best werk je een degelijk labo, liefst een waar je persoonlijk contact hebt en waar ze je met raad kunnen bijstaan. Zij kunnen ook perfect vertellen in welke kleurprofielen je je bestanden dient aan te leveren.

Wil je toch zelf aan de slag met printers en callibratieapparaat, zie dan id bovenstaande google.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Dank jullie voor het advies. Ik heb inmiddels de colormunki besteld, dan heb ik beide mogelijkheden, zelf printen of laten afdrukken.

Alain
        Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

Comment

Working...
        X