Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rafelig randje rond zww foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rafelig randje rond zww foto

Beste, ik kom er maar niet achter hoe ik zo'n rafelig zwart randje rond een zwartwitfoto kan maken, zoals analoge afdrukken konden hebben. Alvast dank voor tips. Groet.

Re: rafelig randje rond zww foto

Zoek eens op het forum naar rand of randen of borders

kom je bijvoorbeeld al snel hier uit

Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

en daarna kom je hier op uit

DeviantArt is the world's largest online social community for artists and art enthusiasts, allowing people to connect through the creation and sharing of art.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Hallo,

ik heb via de opgegeven sites een aantal randen gedownload, maar door mijn gebrekkige kennis van Photoshop weet ik nu niet hoe het verder moet... Ik zit bovendien nog met een oude versie van Photoshop (nl. Photoshop 7.0). Kan iemand mij helpen?
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

met een "Grunge-border"-penseel (met extensie ABR) maak je eerst een nieuwe laag
        dan kies je het penseel en zet je de border met één penseelklik
        dan kan je deze laag evt nog uitrekken zodat de border tot aan de zijkant komt

met een "Grunge-border"-afbeelding (met bv extensie PSD) ga je naar bestand >> plaatsen
        dan kan je deze laag evt nog uitrekken zodat de border tot aan de zijkant komt

Comment

Het gaat om een grunge-borderpenseel. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "dan kies je het penseel en zet je de border met één penseelklik". Hoe kun je het penseel kiezen? Als ik het icoon "penseel" bekijk, heeft dat precies niets te maken met hetgeen hier omschreven wordt...

Comment

@ Nelita: de cursus Photoshop volgen zou je hier beter mee op weg helpen
            I'm not young enough to know it all!
            Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.

Comment

I know... Heb ik al gedaan, maar wel een 8-tal jaar geleden (en we hebben dit dus niet gezien...)

Comment

Dat mag zelfs nog 8 jaar geleden zijn, een penseel moet je toch kunnen openen denk ik zo.

No offence maar je spreekt hier over het elementaire in photoshop, werken met het penseel.
                Wat behalve het maken van selecties ongeveer het belangrijkste is wat je zal doen in
                photoshop.
                Als je dat nog niet onder de knie hebt dan vrees ik dat je eerst zal moeten leren gaan
                vooraleer je kan lopen.

Er bestaan voldoende programmaatjes waar je je jpeg in laad die je kant en klaar een
                border rond de foto zetten. Poepsimpel.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ik kan dat natuurlijk wel openen, maar ik krijg mijn gedownloade bestanden niet te zien... Daar zit mijn probleem. Moet ik dat eerst koppelen of zo? By the way, ik heb cursus gevolgd en ben ondertussen zeker al heel wat vergeten, maar wat ik wel weet is dat penselen nooit aan bod gekomen zijn... (Jammer genoeg).
                  Last edited by Nelita; 1 november 2010, 20:48.

Comment

Heb ondertussen zelf al gevonden wat het probleem is: de randen die ik gedownload heb zijn niet compatibel met mijn versie van Photoshop... De andere randen heb ik wel kunnen importeren en gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                      Dat mag zelfs nog 8 jaar geleden zijn, een penseel moet je toch kunnen openen denk ik zo.

No offence maar je spreekt hier over het elementaire in photoshop, werken met het penseel.
                      Wat behalve het maken van selecties ongeveer het belangrijkste is wat je zal doen in
                      photoshop.
                      Als je dat nog niet onder de knie hebt dan vrees ik dat je eerst zal moeten leren gaan
                      vooraleer je kan lopen.

Er bestaan voldoende programmaatjes waar je je jpeg in laad die je kant en klaar een
                      border rond de foto zetten. Poepsimpel.
                      Ik kan heus wat meer doen dan selecties maken hoor... No offence maar mss had jij er ook wel kunnen aan denken dat hetgeen ik reeds gedowload had gewoon niet compatibel was met mijn versie van Photoshop...

Comment

[Mod-LesC]De Thread Starter heeft tegelijk in Fotobewerking en in Software gepost, wat crossposting heet en tegen de BD-regels is. De dubbelpost is verwijderd.[/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
                        X