Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photo digital professional

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photo digital professional

    Als leek wil ik jullie en vraag stellen. Waarschijnlijk wel meer.

    Ik heb sinds een poosje een canon g11 en gebruik deze naast het gewone huis tuin en boompje werk, ook om mijn sieraden te fotograferen. verschrikkelijk gedoe, vooral omdat ik er nu pas ben achter gekomen dat deze camera zich niet vanaf de pc laat bedienen. Mijn vorige deed dat wel en in de winkel is deze me ook als zodanig verkocht. Maar goed, ik heb het ding al een poos, dus terug gaan is geen optie.

    Mijn probleem is het volgende. Ik heb veel foto's gemaakt en probeer deze via het bijgeleverde phtot digital professional te bewerken. Ik kwam erachter dat ik mijn foto's via dat programma fantastisch kan bijwerken. Echter het wegschrijven lukt niet. bet orginele bestand verandert wel, dat kan ik aan de tijd zien, maar als ik dat bestand dan open, dan blijkt er van de bewerkingen niets te zien te zijn.

    Wat doe ik fout?

    VOor zover ik weet maak ik de foto's die ik handmatig instel in gewoon jpeg formaat, zo staan ze ook op mijn pc.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

    vriendelijke groet,
    Marlein

  • #2
    Re: photo digital professional

    Ik kan niet zeggen dat ik DPP uitvoerig gebruik, maar ik meen dit probleem hier vaker gelezen te hebben.
    • Ik heb zelf even een JPG opengedaan in DPP, enkele duidelijke wijzigingen aangebracht, en Save as... gekozen. DPP afgesloten en daarna opnieuw geopend -> wijzigingen zijn bewaard.
    • Dan heb ik een kopie van m'n origineel bestand gemaakt (wilde nl mijn origineel niet gaan wijzigen), geopend in DPP en dezelfde wijzigingen aangebracht. In dit geval gewoon Save gekozen. DPP afgesloten en daarna opnieuw geopend -> ook hier zijn de aangebrachte wijzigingen bewaard.
    Werk met Mac OSX 10.6.4 en DPP 3.8.2.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: photo digital professional

      DPP gaat hier inderdaad niet echt vlot mee om. Om zeker te zijn dat de wijzigingen bewaard blijven verander ik tussendoor eens van directory. DPP vraagt dan om te saven en dan ben ik zeker dat alle wijzigingen correct weggeschreven worden.

      P.S. DPP 3.9.2 is uit

      Iets te snel geantwoord. Bij DPP schrijf je enkel de wijzigingen weg die je aanbrengt aan een foto, zonder de originele opname aan te passen. Wil je je resultaat effectief "ontwikkelen" dan klik je op "Batch Process" en DPP genereert een nieuw bestand van je opname met de gewenste aanpassingen.
      Last edited by Rudy M.; 30 oktober 2010, 14:51.
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #4
        Re: photo digital professional

        Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
        ...
        P.S. DPP 3.9.2 is uit
        Bedankt voor de tip; zal nog eens upgraden!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: photo digital professional

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Bedankt voor de tip; zal nog eens upgraden!
          Zeker doen, het is meer dan de moeite waard, enkel al voor de unsharp mask in RAW
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: photo digital professional

            Convert and save gebruiken i.p.v. save.

            Comment


            • #7
              Re: photo digital professional

              bedankt voor jullie antwoorden, ik ga ermee aan de slag.

              even later: ingewikkeld zeg. Waar moet ik DPI op zetten bij het saven?

              Ik heb er zo weinig verstand van.

              even later: hij lijkt toch niets weg te schrijven. het gekke is ook dat hij er in dpp scherper uitziet dan als ik het bestand in de verkenner open.
              Last edited by marlein; 3 november 2010, 21:38.

              Comment


              • #8
                Re: photo digital professional

                Oorspronkelijk geplaatst door marlein Bekijk bericht
                Waar moet ik DPI op zetten bij het saven?
                Bij mij staat die standaard op 350 en die laat ik zo staan

                Zelf hou ik steeds dezelfde filename, enkel de extensie wijzigt dan naar "JPG". Dit maakt het eenvoudig om later de juiste RAW van de opname terug te vinden.

                Wanneer ik meerdere converties maak van één RAW dan voeg ik er een letter aan toe. Deze typ je dan in het vakje "string" onder de radiobutton "Current filename" die je natuurlijk eerst aanvinkt.
                De JPG's sla ik steeds aan maximale kwaliteit op.

                DPP komt met een goede manual, het is zeker aan te raden dat je deze aandachtig doorneemt .
                Rudy,

                Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                Comment


                • #9
                  Re: photo digital professional

                  hey, ik heb zelf net photo digital professional geinstalleerd ,,
                  en heb al direct het probleem dat ik men foto's niet vanaf men fototoestel in het progamma krijg ....


                  grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: photo digital professional

                    Dat doe je via de EOS Utility. Deze kan je rechtstreeks starten of via DPP Tools=>start EOS Utility (of Alt+O).

                    De EOS Utility kan je ook gebruiken om je camera remote te bedienen en je opnamen direct na de shot op het PC scherm te bekijken Handig bij studiowerk.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: photo digital professional

                      Ik heb deze screenshot vroeger deze week nog nodig gehad. Je gebruikt EOS Utility immers ook om je naam en copyright gegevens in je toestel te zetten, zo je dat niet rechtstreeks via de menu's van je camera kunt.


                      Maar EOS Utility is inderdaad geknipt om je foto's van je camera op je PC/Mac (dit is de Mac-versie) te krijgen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: photo digital professional

                        kan ik mijn g11 ook via de pc bedienen dan vanuit Dpp? DE canon helpdesk zei dat dat niet kan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: photo digital professional

                          Vrees van niet. 'EOS' Utility slaat namelijk ook op EOS.

                          (tenzij er een ander progje bestaat waar het wel mee zou kunnen)
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X