Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop CS5 Mac: werkblad wijzigt in raster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop CS5 Mac: werkblad wijzigt in raster

Bij het bewerken van foto's in CS5 voor Mac verandert tijdens de bewerking van de foto het werkblad of beter de grijze achtergrond (die men tevens kan veranderen in zwart of een zelf te kiezen achtergrondkleur) waarop de foto is afgebeeld in een achtergrond met kleine grijs-wit geruite blokjes.

Kent iemand de oorzaak hiervan en een oplossing om dit probleem te vermijden?

Bedankt,

Bossma

Het probleem is opgelost: in het tabblad Window dient Application frame te worden aangevinkt.

Toch bedankt.
    Last edited by bossma; 8 november 2010, 19:26.

Re: Photoshop CS5 Mac: werkblad wijzigt in raster

Da's vreemd want normaal zijn de grijs/witte ruitjes even groot als de oppervlakte van je foto.
    (zichtbaar als de foto aan het inladen is)....

misschien iets in de instellingen . ik laat het je weten als ik iets daaromtrend vind..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Bedankt

Comment

Even bekeken en bij mij is het toch niet het geval.
        Je bepaalt je achtergrond toch via je Preferences, niet?

Ik heb wel iets anders voor, nl. als ik mijn afbeelding resize via cmd + of cmd -, dan "floept" het beeld naar de linkerbovenkant, terwijl dit bij CS4 netjes in het midden van de grijze achtergrond bleef staan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Even bekeken en bij mij is het toch niet het geval.
          Je bepaalt je achtergrond toch via je Preferences, niet?

Ik heb wel iets anders voor, nl. als ik mijn afbeelding resize via cmd + of cmd -, dan "floept" het beeld naar de linkerbovenkant, terwijl dit bij CS4 netjes in het midden van de grijze achtergrond bleef staan.
          Mijn achtergrond is inderdaad op dezelfde wijze ingesteld in Preferences. De grijze achtergrond krijg ik echter sporadisch te zien, meestal verandert hij in de grijswit geblokte rasterachtergrond. Het blijft een raadsel.

PS Het resizen met de cmd + of - toets doet het wel correct bij mij.

Comment

Mijn achtergrond is inderdaad op dezelfde wijze ingesteld in Preferences. De grijze achtergrond krijg ik echter sporadisch te zien, meestal verandert hij in de grijswit geblokte rasterachtergrond. Het blijft een raadsel.

PS Het resizen met de cmd + of - toets doet het wel correct bij mij.

Comment

ik denk dat de software denkt dat je met een project bezig bent dat groter is dan de getoonde foto. bv dat de foto een ingevoegd deel is .
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
              X