Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

importeren in Lightroom 3 op MacBook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• importeren in Lightroom 3 op MacBook

Hallo,
    ik heb een probleem bij het importeren van foto's uit iphoto in Lightroom 3.
    wanneer ik afbeeldingen open kan ik niet op iphoto Libary klikken. kortom ik kan mijn foto's niet openen om te importeren. Wat moet ik doen om dit op te lossen???

Re: importeren in Lightroom 3 op MacBook

Je zal eerst je foto's moeten exporteren en deze daarna in lightroom importeren.
    Lightroom in tegenstelling tot aperture heeft geen toegang tot het package dat gevormd wordt door iPhoto.

Comment

Dat wilde ik toch even checken, en het klopt dat LR3 de iPhoto Library niet ziet. Maar bij mij ziet Aperture 3.1 de iPhoto Library evenmin.
      Misschien die van de nieuwste iLife? Mijn 'family pack' is in bestelling. Ik zit voorlopig nog op iPhoto '09 (versie 8.1.2 - build 424)

(niet dat ik uit die library zou importeren; ik gebruik die alleen om mijn jpg's op te laden)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Dat wilde ik toch even checken, en het klopt dat LR3 de iPhoto Library niet ziet. Maar bij mij ziet Aperture 3.1 de iPhoto Library evenmin.
        Misschien die van de nieuwste iLife? Mijn 'family pack' is in bestelling. Ik zit voorlopig nog op iPhoto '09 (versie 8.1.2 - build 424)

(niet dat ik uit die library zou importeren; ik gebruik die alleen om mijn jpg's op te laden)
        Normaal zou dit toch moeten lukken, niet gewoon via importeren maar via importeren iphoto library of iphoto brouwser, en dit zonder update naar ilife 11.(de plezanteriken van ups hebben ipv te bellen aan de deur dadelijk een briefke gestoken dat ze maandag terug komen.

Comment

OK. Net even gecheckt. Het klopt inderdaad dat Aperture een iPhoto Library kan importeren. Ik neem aan dat het meteen de HELE bib is en dat je niet selectief te werk kunt gaan? Zoals ik al gezegd heb, stockeer ik in iPhoto enkel mijn JPGs. Als ik één welbepaalde JPG zou nodig hebben, dan wordt het wellicht exporteren (net zoals onze TS zal moeten doen alvorens in LR te importeren).

(tja, die gasten van UPS... heb er ook niet altijd de beste ervaringen mee; tegenwoordig beter, maar da's ook omdat ik meer thuis ben, en toch wel hun tracking systeem volg)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

OK, heel fel bedankt voor de info, via exporteren is het mij gelukt de foto's in LR 3 te krijgen !!

Comment

Working...
            X