Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: photoshop CS5

YOUTUBE is ook een bron van informatie rond het gebruik van photoshop en aanverwante.

^_^
    cfgr

Comment

yep youtube
      meeste is wel in het engels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Waldorf27 Bekijk bericht
        Op http://www.lynda.com/ kan je video training volgen, dit vind ik persoonlijk veel interessanter dan een boek. Wel in het Engels natuurlijk...
        Ik ben ook fan van de lynda trainingen.

Als boek vind ik de reeks van adobe zelf een zeer goede basis. (classroom in a book)
        Het begint saai en je spendeert eerst uren met selecteren, selecteren, en oh ja.. ook met selecteren.
        Maar kwestie van even doorbijten, daarna wordt het interessant.

Let op, met photoshop kan je veel richtingen uit. Je moet dan ook het gepaste boek zoeken.
        Er bestaan specifieke boeken voor portretfotografie waarin je leert wegklonen, corrigeren,
        huid verzachten, enz..
        Andere boeken gaan dan weer eerder collages maken om een kerstkaartje in elkaar te
        steken ofzo..
        Ik wil maar zeggen dat de mogelijkheden binnen fotoshop vrij groot zijn, en je best een
        boek neemt over fotografie als je het ook daadwerkelijk daarvoor wil gebruiken.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Dit boek lijkt me wel wat:

En deze heb ik hier in gebruik maar dan van CS4:

Scott Kelby CS5 heb ik nog niet in het Nederlands gezien.
          gr. Arie

Comment

Scott Kelby CS5 in het nederlands komt 1 dezer dagen uit.

Contact gehad met uitgever, deze meldde 21 nov. 2010 in winkel.

Boeken van Scott Kelby steken met kop en schouder boven andere uit.
            Zeker voor beginners zijn alle delen Photoshop voor Digitalen Fotografen zeer
            bruikbaar en stimulerend om verder te gaan.
            Alle delen zijn met elkaar bruikbaar.
            Vertelt vaak waarom men een stap doet.

Ik bezit alle uitgaven van Scott Kelby , een fantastische schrijver.

Bezit ook diverse boeken van andere schrijvers waaruit ik soms bepaalde onderdelen
            opzoek ,maar nooit standaard gebruik omdat ze te saai zijn.

Vaak veel te veel lezen om 1 stap verder te komen.
            Ken ook het minder geschikte, saaie boek en ben het daar mee eens.

Comment

Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book

een zeer goed book met van alles de basis..
              met dvd om oefeningen te maken..
              en in het nederlands voor zowel apple als win..

voor beginners met ps een must have !!
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Het photoshop cs5 boek voor digitale fotografen is verkrijgbaar bij standaard boekhandel 39,95euro Scott Kelby
                Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

MVG FLOWER Canon7D

Comment

Idd, ik heb het een tweetal weken geleden besteld en hoop het deze week te kunnen afhalen.

Grtz, Michel

Comment

Ik loop alweer een poosje achter met lezen, vanwege... teveel photoshop

Het boek van Kelby voor digitale fotografen is een aanrader als je enkel fotobewerking wil doen.

Als je je meer wil verdiepen in photoshop kan ik je de boeken van Deke McClelland aanraden. De CS5 one-to-one is nog niet uit in het Nederlands, maar dat komt nog.
                    Hij stelt via o'reilly.com oefenbestanden en filmpjes ter beschikking voor deze boeken, wel in 't Engels.

Ook bij lynda.com is hij te bekijken, daar kan je een 7-daagse trial aanvragen (www.lynda.com/deke).

En - gisteren ontdekt per toeval ontdekt - een aantal van die lynda.com filmpjes zijn op i-tunes gratis te bekijken.

Adobe in a classroom was m'n eerste boek. Het bevat veel info maar het is voor een beginnend iemand teveel in één keer. Ik was in ieder geval een beetje overdonderd.

En als je het helemaal niet laten kan is er van o'reilly.com ook nog Photoshop CS5 the missing manual .

Veel plezier ermee.
                    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Working...
                    X