Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshop CS5

Hallo iedereen

Bestaat er een duidelijk boek waarin alles over photoshop CS5 stap voor stap wordt uitgelegd? Zo ja welk? Ben echt een leek en wil toch graag wat bijleren... Alvast bedankt. Wel liefst Nederlands talig.....
    groetjes

Re: photoshop CS5

Oorspronkelijk geplaatst door uby Bekijk bericht
    Bestaat er een duidelijk boek waarin alles over photoshop CS5 stap voor stap wordt uitgelegd?
    `Dat bestaat niet, wel veel boeken waar veel in wordt uitgegelegd, meestal de basisprincipes. Probeer eens boeken van Scot Kelby.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo iedereen

Bestaat er een duidelijk boek waarin alles over photoshop CS5 stap voor stap wordt uitgelegd? Zo ja welk? Ben echt een leek en wil toch graag wat bijleren... Alvast bedankt. Wel liefst Nederlands talig.....
      groetjes
      Dat zou wel een enorm dik boek zijn.
      Ik ben fan van de dvd's van Chris Orwig, zijn vrij volledig maar alles zit er natuurlijk niet in.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Ook de Photoshop-boeken van Scott Kelby zijn doorgaans goed (zoals Adobe Photoshop for Digital Photographers; ik heb versie voor CS3 en CS4 zowel NL als E; voor CS5 heb ik nog geen boek), vooral als "fotobewerking" je belangrijkste interesse is. Photoshop kan nl heel wat meer dan alleen maar foto's bewerken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Er is ook het tijdschrift Photoshop voor beginners en Photoshop Creative, vind ik veel leerrijker dan een boek. Er staan real life voorbeelden in uitgewerkt. Neem je tijd en het komt wel. Via Kelbytraining.com (internet video's) kun je ook veel bijleren.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

kijk eens op volgende site:
              geen computer boeken meer, cursus Excel, cursus Access, cursus Word, cursus PowerPoint, cursus Photoshop, cursus Dreamweaver, cursus Vista, cursus zoeken, boek, boeken, books, book, free books, leren, videoclips, video, cursus Office, nederlands, dutch

wel nog voor CS4 maar zeker geen probleem als je pas een beginner bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                Deze zou ik nu net niet aanschaffen. Een dik boek met echt pure pure basics in.
                Ik heb dit boek ooit gekocht voor CS4 en heb er eigenlijk nooit echt in gekeken. Saaiheid troef.
                De boeken van Scott Kelby daarentegen:
                Het tijdschrift Photoshop Creative heeft ook eens een special "Photoshop voor beginners" uitgebracht, eigenlijk een bundeling van items die reeds eerder in het tijdschrift verschenen zijn. Echt de moeite als je van start wil gaan en echt met leuke toepassingen wil werken!
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Deze zou ik nu net niet aanschaffen. Een dik boek met echt pure pure basics in.
                  Ik heb dit boek ooit gekocht voor CS4 en heb er eigenlijk nooit echt in gekeken. Saaiheid troef.
                  En als je eens deftig leest zal je gelezen hebben dat ts wel echt basic nodig heeft, maar ja jij koopt een boek om er eigenlijk nooit echt in gekeken te hebben om dan te zeggen dat het een saai boek is, tja
                  Bestaat er een duidelijk boek waarin alles over photoshop CS5 stap voor stap wordt uitgelegd?

Omdat iets voor jou niet goed is kan wel voor een ander goed zijn.
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

ga er vanuit dat het basic is tot alles wat daarna komt.
                    Las pas de rest van het topic en daarvoor de de review en heb het besteld.
                    Hoop wel dat de laatste nieuwtjes er in voorkomen.
                    https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                      En als je eens deftig leest zal je gelezen hebben dat ts wel echt basic nodig heeft, maar ja jij koopt een boek om er eigenlijk nooit echt in gekeken te hebben om dan te zeggen dat het een saai boek is, tja

Omdat iets voor jou niet goed is kan wel voor een ander goed zijn.
                      Laat mij verduidelijken: ik heb het boek nooit gebruikt om uit bij te leren. Ik ben er indertijd vol goeie moed aan begonnen, maar de materie is zeer saai uitgelegd en het resultaat is niet om van te springen. Ik begon er in te bladeren en zag dat het niets voor mij was. De alternatieven voor dit boek zijn veel interessanter, waarbij resultaten een grotere voldoening bieden.

't Akkoord, de ts geeft aan dat hij stap voor stap CS5 wenst te leren, maar dat kan evengoed op een leukere manier.

Leg de boeken: "Het photoshopboek voor fotografen", "Down & Dirty Tricks" en "Het Photoshop Kanalenboek" -allen van Scott Kelby- eens naast "Classroom In A Book" naast mekaar en je weet het verschil wel.

En ook in deze boeken wordt alles stap voor stap uitgelegd: meestal opgevat als korte workshops van maximum een aantal bladzijden.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Bij ons (CVO Turnhout) werd voor de cursus 'Rastertekenen' (lees: Photoshop) tot juni 2010 gebruik gemaakt van Classroom in a Box. Nu zijn we overgeschakeld naar een meer modulair opgevatte reeks, maar hoewel wat saai (zeker in vergelijking met de exuberante geschriften van Scott Kelby), was Classroom in a box vrij systematisch opgevat om één voor één de verschillende tools en functies van Photoshop te leren kennen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

hallo iedereen

Alvast allemaal bedankt voor de tips, ik ga dadelijk eens alles googlen en zien wat mij het beste ligt.
                          Ik ben werkelijk een leek dus die basics heb ik zeker nodig. Ja het is nu eenmaal zo dat je eerst moet leren stappen voor je kan lopen eh!

Comment

creative is wel goed maar..... veel te kleine druk. Bijna iedereen gebruikt een vergrootglas om het iets leesbaar te maken. En dit vind ik nu het negatieve ervan.

Comment

Op http://www.lynda.com/ kan je video training volgen, dit vind ik persoonlijk veel interessanter dan een boek. Wel in het Engels natuurlijk...
                              http://www.nicolasdecorte.be

Comment

Working...
                              X