Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrond verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• achtergrond verwijderen

Kan iemand me helpen door me uit te leggen ofzo hoe ik een achtergrond kan verwijderen? ik heb namelijk een foto van een persoon die voor een lelijke muur staat. ik zou die muur weg willen en gewoon een egale witte of zwarte achtergrond willen hebben. is dat moeilijk of is dat te doen? heb totaal geen ervaring met ps
    ik beschik wel over cs5 maar er mee werken is wat anders. kan me iemand aan een goede uitleg stap voor stap helpen?

mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Re: achtergrond verwijderen

Als je de foto laat zien zal het gemakkelijker zijn om uit te leggen, want er zijn verschillende methodes.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Dit is een van de moeilijkste dingen om goed te doen in cs, zonder ervaring gaat het bijna onmogelijk zijn.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Het lijkt makkelijker de man weg te halen dan de lelijke muur.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

probeer es met extrageren.
          plugin staat op adobe site.

en neem je tijd om het te doen, vlugvlug zie je
          nikon stuff

Comment

Dus als ik het goed begrijp zal ik dus weinig kans maken om het te doen slagen aangezien ik geen ervaring heb met Cs. Toch ga ik dit weekend eens proberen een poging te wagen en zien wat ik toe kom
            in elk geval dan voor de comentaren.

mvg, verbruggen
            Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
              Dus als ik het goed begrijp zal ik dus weinig kans maken om het te doen slagen aangezien ik geen ervaring heb met Cs. Toch ga ik dit weekend eens proberen een poging te wagen en zien wat ik toe kom

mvg, verbruggen
              google op extrageren (vooral youtube) gaat zeer handige tips bezorgen en neem je tijd
              alles gaat, sons moeilijk, soms makkelijk
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                google op extrageren (vooral youtube) gaat zeer handige tips bezorgen en neem je tijd
                alles gaat, sons moeilijk, soms makkelijk
                Inderdaad moeilijk gaat ook de ene keer beter dan de andere keer maja...
                youtube is inderdaad handig zo heb ik ook gevonden voor in Cs5 makelijk hinderlijke objecten te verwijden met behoud van inhoud, ook nog al handige tips gevonden dus niet alleen leuke video's op youtube maar ook inderdaad leerlijke informatie.

mvg,

Comment

Inderdaad moeilijk gaat ook de ene keer beter dan de andere keer maja...
                  youtube is inderdaad handig zo heb ik ook gevonden voor in Cs5 makelijk hinderlijke objecten te verwijden met behoud van inhoud, ook nog al handige tips gevonden dus niet alleen leuke video's op youtube maar ook inderdaad leerlijke informatie.

mvg,
                  onderlijnde is geen wondermiddel!
                  al genoeg getest en vaak is er nog wa werk aan
                  nikon stuff

Comment

mvg, verbruggen
                    Klopt, ik heb ondertussen heel veel ervaring met photoshop en het lukt mij nog steeds niet deftig. http://burt-lloyd.magix.net/ is een echte held in het loshalen van modellen van de achtergrond.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                    X