Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met raw+ jpeg fine in photoshop cs4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• problemen met raw+ jpeg fine in photoshop cs4

Hallo, ik heb gisteren foto's genomen met mijn Nikon d90, in raw+jpeg fine, als ik deze op m'n pc zet, zie ik iedere keer 2 dezelfde foto's in jpg formaat, ik open die beide met photoshop cs 4 waarvan ik net de plugin voor raw heb geinstalleerd maar hij opent ook beide in jpg formaat, ik zie nergens geen nef bestand, kan iemand zeggen wat ik mis heb gedaan of hoe dit moet?
    Is de eerste keer dat ik in raw foto's heb gemaakt, daarom heb ik m'n toestel voor de zekerheid op beide ingesteld maar snap dus niet waarom ik 2 jpg foto's zie, ene heeft vb nr dsc0014.jpg en de andere heeft 0014(14).jpg, HELP

Re: problemen met raw+ jpeg fine in photoshop cs4

Raw's open je via Abobe Bridge.
    Open dus eerst Bridge, haal je foto's op uit de map en dan kun je ze exporteren naar LR en/of PS.

Comment

Dank je wel tcf, lukt perfect , heb er net 1 getest maar kan je mij ook zeggen hoeveel (heb 500 foto's geschoten) je er ineens met bridge kan openen? en of ik ze tot ik ze voor bewerking dan ook gewoon weer op pc in een map kan zetten?. mss wel domme vragen maar ben echt beginner met raw bestanden

Comment

helemaal gelukt, dank je wel voor de tip , zitten allemaal netjes als raw in een mapje

Comment

Je kan het jezelf natuurlijk ook een stuk makkelijker maken door eens een goed handboek te lezen.

Aanrader is Martin Evening: Adobe Photoshop CS4 (of CS5 ondertussen) for Photographers.
          Geeft een complete beschrijving van hoe je PS en LR opzet en de workflow van je raw bestanden via bridge naar LR en/of PS tot gedetailleerde bewerkingen in postproductie.

Eveneens Scott Kelby's standaardwerk "The Adobe Photoshop CS5 book for digital photographers".

Comment

zal ik mij zeker aanschaffen want kom nu nog een volgend probleem tegen maar heb wel de oplossing nu even direct nodig

Comment

Working...
            X