Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Software fotoboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Software fotoboek

    Hey BD'ers,

    Ben op zoek naar een labo dat fotoboeken afdrukt, en die heb ik met hopen gevonden natuurlijk....
    Mijn vraag echter, welk van die labo's heeft een software waar qua sjablonen en kaders, het aanbod zeer uitgebreid is...?
    Als je een fotoboek van 80 pagina's maakt, dan ben je nogal snel door het aanbod, en is de opmaak nogal ééntonig...
    Dus, in plaats van elke software eerst te downloaden om hun aanbod te checken, stel ik hier liever de vraag...
    Iemand een gouden tip...?

    Grtz,
    Prinske.

  • #2
    Re: Software fotoboek

    Wat ik al ervaren heb:

    - Photobox: gebruik van sjablonen, kan foto's wel uitrekken of breder maken, maar kan niet perfect twee foto's met elkaar uitlijnen...
    - MyPhotobook: ook gebruik van sjablonen, kan wel perfect foto's uitlijnen doordat je perfect kan zien wat de positie is van een kader tov boven-onder-zijkanten, en hoe groot het kader etc is...

    Van de afdrukkwaliteit kan ik niet veel zeggen, ik zit nog volop te wachten op de levering
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

    Comment


    • #3
      Re: Software fotoboek

      http://www.albelli.nl
      Snel en kwalitatief!
      Bekijk eens de "Tips en tricks".
      Canon Eos 7d, Objectief Tamron 17-50mm f 2 8 sp di ii canon vc, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en Canon Speedlite 430EX II.

      Comment


      • #4
        Re: Software fotoboek

        Er bestaat een heel goede plugin voor Photoshop, AlbumDS genoemd (www.albumds.com). Kost ongeveer 200 €, maar je krijgt er wel enkele gigabytes textures, borders, ... bij. De plugin werkt samen met Photoshop en automatiseert een groot deel van het aanmaken van een album.
        Voor fotografen die regelmatig een album moeten ontwerpen (en niet willen / kunnen gebonden zijn aan één specifieke leverancier van albums) alvast een nuttige optie.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment


        • #5
          Re: Software fotoboek

          Photobox, Myphotobook, Albelli... Allemaal niet onbekend, maar hun aanbod is eerder beperkt...

          @MoreThanWords : die www.albumds.com is wel de max, maar ook de prijs natuurlijk... Is een plugin voor Photoshop, maar gaat die dan ook voor de Elements-versie...?

          Nog iemand ideeën, of plugins aan 'gunstigere' prijzen, freeware...?

          Comment


          • #6
            Re: Software fotoboek

            Ik heb het nog niet geprobeerd (heb Elements hier niet) maar ik denk van niet.
            Oorspronkelijk geplaatst door Prinske Bekijk bericht
            Photobox, Myphotobook, Albelli... Allemaal niet onbekend, maar hun aanbod is eerder beperkt...

            @MoreThanWords : die www.albumds.com is wel de max, maar ook de prijs natuurlijk... Is een plugin voor Photoshop, maar gaat die dan ook voor de Elements-versie...?

            Nog iemand ideeën, of plugins aan 'gunstigere' prijzen, freeware...?
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

            Comment


            • #7
              Re: Software fotoboek

              Oorspronkelijk geplaatst door Prinske Bekijk bericht
              Hey BD'ers,

              Ben op zoek naar een labo dat fotoboeken afdrukt, en die heb ik met hopen gevonden natuurlijk....
              Mijn vraag echter, welk van die labo's heeft een software waar qua sjablonen en kaders, het aanbod zeer uitgebreid is...?
              Als je een fotoboek van 80 pagina's maakt, dan ben je nogal snel door het aanbod, en is de opmaak nogal ééntonig...
              Dus, in plaats van elke software eerst te downloaden om hun aanbod te checken, stel ik hier liever de vraag...
              Iemand een gouden tip...?

              Grtz,
              Prinske.


              Maak dan zélf uw lay-outs, kaders, sjablonen, kleurcombinaties en whatsoever. Je maakt alles op in een beeldbewerkingsprogramma en laadt de paginas in als volledige spreads in in het softwareprogramma van uw fotoboekleverancier.

              Je moet er dan zélf het werk insteken natuurlijk, maar je hebt dan geen enkele limiet, behalve uw eigen creativiteit.

              Bij iedere fotoboekleverancier kan je volledige paginas als jpg indienen, dus hangt het resultaat enkel af van uw eigen vindingrijkheid.

              Wie wil er de dag van vandaag nog al die voorgekauwde standaardkaders en sjablonen?
              Enkel diegenen die niet vertrouwd zijn met een beeldbewerkingsprogramma, of diegenen die er geen werk willen insteken.
              Wie van de twee jij bent weet ik niet natuurlijk. Dus niet direct een verwijt naar jou toe, alleen een tip voor wie er iets aan heeft.

              Comment

              Working...
              X