Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Ontbrekende foto's in lightroom (3)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Ontbrekende foto's in lightroom (3)

    Hallo,

    Normaal gezien importeer ik mijn foto's van mijn DSLR meteen in een speciaal daarvoor voorziene map. Nu echter, ik was ook onoplettend, heeft lightroom deze op mijn bureaublad neegeplaatst. Wanneer ik de bestanden (nef's) verplaats naar de map waar de rest van mijn foto's staat, geeft lightroom "foto's ontbreken of offline".
    Ik wil in feite lightroom vertellen dat ik de foto's van plaats veranderd heb, hoe doe ik dat?

    Michaël
    Ik maak foto's

  • #2
    Re: Help! Ontbrekende foto's in lightroom (3)

    Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
    Hallo,

    Normaal gezien importeer ik mijn foto's van mijn DSLR meteen in een speciaal daarvoor voorziene map. Nu echter, ik was ook onoplettend, heeft lightroom deze op mijn bureaublad neegeplaatst. Wanneer ik de bestanden (nef's) verplaats naar de map waar de rest van mijn foto's staat, geeft lightroom "foto's ontbreken of offline".
    Ik wil in feite lightroom vertellen dat ik de foto's van plaats veranderd heb, hoe doe ik dat?

    Michaël
    Ik denk dat je dit het makkelijkst in lightroom zelf doet. Misschien kan je de bestanden terugzetten op het bureaublad om dan in LightRoom de foto's te verplaatsen naar de map waar de rest staat.(locaties staan in de linkerbalk)
    Er is waarschijnlijk ook een manier om de foto's te "herconnecteren" naar de juiste locatie, maar ik kan niet direct zeggen waar dit zit en ik kan het pas vanavond controleren.

    succes
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Help! Ontbrekende foto's in lightroom (3)

      Yep, 't is een van de meest voorkomende fouten inzake Lightroom: eens foto's geïmporteerd zijn, moet je ze altijd IN Lightroom van plaats veranderen. Doe je 't in je Finder of Verkenner, dan weet LR dat niet en dan krijg je de vraagtekentjes. Zelfde geldt voor naamsveranderingen: eens foto's geïmporteerd zijn, altijd in Lightroom van naam veranderen.
      De hierboven voorgestelde oplossing is de snelste. Lukt dat niet, dan kan je op zo'n vraagtekentje klikken en de foto herlocaliseren in het daaropvolgende dialoogvenster.
      Of, je rechterklikt op de zoekgeraakte map in Lightrooms Folder panel en kiest 'Update Folder Location' en navigeert naar de nieuwe map.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment


      • #4
        Re: Help! Ontbrekende foto's in lightroom (3)

        je kan gewoon die map wissen in lightroom en ze opnieuw importeren van waar ze staan en geen copy laten doen.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Help! Ontbrekende foto's in lightroom (3)

          De snelste oplossing is zoals een van mijn voorgangers aanrade

          Lightrooms Folder panel en kiest 'Update Folder Location' en navigeert naar de nieuwe map. Zo hoef je niet te importeren enz
          Greetz Twan

          http://500px.com/TwanGroenen

          Comment

          Working...
          X