Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp gevraagd ivm RAW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

    Het omzetten zou eenvoudig kunnen met het programma dat je bij de camera gekregen hebt.
    Jacques Bakker
    www.fotohandig.be

    Comment


    • #17
      Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

      digital photo professional is het programma van de camera... :-( maar werkt niet... wel in de voortoning maar niet in photoshop

      Comment


      • #18
        Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

        Nu merk ik dat hij het ook met andere foto's doet... zou het misschien een verkeerde instelling zijn die ik per ongeluk heb aan of uitgevinkt?

        Comment


        • #19
          Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

          Wat is het formaat van je foto's? CR2?
          Mocht je software niet up-to-date zijn (en daaraan twijfel ik ten stelligste, gezien je DPP bij je toestel gekregen hebt, en bovendien over CS5 zou beschikken), kun je nog altijd, met een gratis, down te loaden DNG Converter, de CR2-bestanden omzetten naar DNG. Die bestanden laten zich vlot openen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #20
            Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

            Ik heb er geen problemen mee, maar is het soms een 16 bits jpeg. PSP geeft wel aan dat hij het aantal bits voor de kleur moet verminderen. Bij een `normale`jpeg heb je dat niet. Dus ik gok op 16 bits. Voor de rest kan ik de foto in PSP gewoon bewerken en heb geen problemen.

            Ik moet nu weg, ik lees later op de avond wel of het nog gelukt is.
            Jacques Bakker
            www.fotohandig.be

            Comment


            • #21
              Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

              16-bits JPG? Zou kunnen, maar daar twijfel ik eerlijk gezegd aan.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • #22
                Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

                even gesurft en ik zie dat iemand het probleem ook al heeft gehad... al weet ik niet zo goed hoe ik het nu precies moet oplossen:

                Comment


                • #23
                  Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

                  Ook niet direct een samenhangend en duidelijk verhaal; evenmin een bruikbare oplossing.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • #24
                    Re: dringend hulp gevraagd ivm RAW

                    Terug van weggeweest. Het is geen 16 bits jpeg, het is gewoon een normale jpeg maar de melding van PSP is wel opvallend.
                    PSP geeft aan dat de kleuren van het document geconverteerd zijn. Hij herkend dat het van canon komt en geeft aan dat het sRGB color space profile active is. Dat het sRGB is een normale zaak. Maar waarom deze melding komt weet ik niet. Misschien moet je het zoeken in de gekozen color space, dus kleur profile. Daar zijn er verschillende van, zoek maar eens in de berichten in het forum.
                    Jacques Bakker
                    www.fotohandig.be

                    Comment

                    Working...
                    X