Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat is het formaat van je foto's? CR2?
Mocht je software niet up-to-date zijn (en daaraan twijfel ik ten stelligste, gezien je DPP bij je toestel gekregen hebt, en bovendien over CS5 zou beschikken), kun je nog altijd, met een gratis, down te loaden DNG Converter, de CR2-bestanden omzetten naar DNG. Die bestanden laten zich vlot openen.
Ik heb er geen problemen mee, maar is het soms een 16 bits jpeg. PSP geeft wel aan dat hij het aantal bits voor de kleur moet verminderen. Bij een `normale`jpeg heb je dat niet. Dus ik gok op 16 bits. Voor de rest kan ik de foto in PSP gewoon bewerken en heb geen problemen.
Ik moet nu weg, ik lees later op de avond wel of het nog gelukt is.
Terug van weggeweest. Het is geen 16 bits jpeg, het is gewoon een normale jpeg maar de melding van PSP is wel opvallend.
PSP geeft aan dat de kleuren van het document geconverteerd zijn. Hij herkend dat het van canon komt en geeft aan dat het sRGB color space profile active is. Dat het sRGB is een normale zaak. Maar waarom deze melding komt weet ik niet. Misschien moet je het zoeken in de gekozen color space, dus kleur profile. Daar zijn er verschillende van, zoek maar eens in de berichten in het forum.
Comment