Ik vraag mij af hoe je de pixels van een foto kan wegkrijgen van een ingescand plaathoesje. Iemand een idee ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
foto's platenhoesje inscannen
Collapse
X
-
-
Re: foto's platenhoesje inscannen
Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke Bekijk berichtIk vraag mij af hoe je de pixels van een foto kan wegkrijgen van een ingescand plaathoesje. Iemand een idee ?
Dat zal je wel niet bedoelen zeker? Wil je misschien zeggen "de ruis" ? Of gaat het meer over kwaliteitsverbetering?
Meer inlichtingen kunnen meer helpen. Hoe en met wat (hard- , software) scan je in?perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
-
Heb mij zeer slecht uitgedrukt maar zou een kwaliteitsverbetering willen, nu zie je de ingescande pixels zeer uitdrukkelijk, de aparatuur is een canonscan 8400F en ik bezit photoshop cs5, gebuik de canoscan toolbox om in te scannenLast edited by am@eurke; 26 september 2010, 00:16.Am@eurke BD0682BE
Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke Bekijk berichtHeb mij zeer slecht uitgedrukt maar zou een kwaliteitsverbetering willen, nu zie je de ingescande pixels zeer uitdrukkelijk, de aparatuur is een canonscan 8400F en ik bezit photoshop cs5, gebuik de canoscan toolbox om in te scannen
Om de drukraster weg te krijgen heb je bij de meeste scanprogramma's de functie ontrasteren (descreening)
Het is een soort blur dat men er opzet om de druk- ofte raster-punten in elkaar te laten overlopen.
Comment
Comment