Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's platenhoesje inscannen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's platenhoesje inscannen

    Ik vraag mij af hoe je de pixels van een foto kan wegkrijgen van een ingescand plaathoesje. Iemand een idee ?
    Am@eurke BD0682BE
    Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

  • #2
    Re: foto's platenhoesje inscannen

    Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke Bekijk bericht
    Ik vraag mij af hoe je de pixels van een foto kan wegkrijgen van een ingescand plaathoesje. Iemand een idee ?
    Als je de pixels weg doet krijg je een gewoon wit blad!!
    Dat zal je wel niet bedoelen zeker? Wil je misschien zeggen "de ruis" ? Of gaat het meer over kwaliteitsverbetering?

    Meer inlichtingen kunnen meer helpen. Hoe en met wat (hard- , software) scan je in?
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: foto's platenhoesje inscannen

      Heb mij zeer slecht uitgedrukt maar zou een kwaliteitsverbetering willen, nu zie je de ingescande pixels zeer uitdrukkelijk, de aparatuur is een canonscan 8400F en ik bezit photoshop cs5, gebuik de canoscan toolbox om in te scannen
      Last edited by am@eurke; 25 september 2010, 23:16.
      Am@eurke BD0682BE
      Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

      Comment


      • #4
        Re: foto's platenhoesje inscannen

        Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke Bekijk bericht
        Heb mij zeer slecht uitgedrukt maar zou een kwaliteitsverbetering willen, nu zie je de ingescande pixels zeer uitdrukkelijk, de aparatuur is een canonscan 8400F en ik bezit photoshop cs5, gebuik de canoscan toolbox om in te scannen
        Om de pixels weg te krijgen zal je je scan moeten deleten.
        Om de drukraster weg te krijgen heb je bij de meeste scanprogramma's de functie ontrasteren (descreening)
        Het is een soort blur dat men er opzet om de druk- ofte raster-punten in elkaar te laten overlopen.

        Comment


        • #5
          Re: foto's platenhoesje inscannen

          Op hoeveel ppi heb je ingescand en op hoeveel wil je afdrukken? moet je de afbeelding vergroten?
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment

          Working...
          X