Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

    Ik sla via Lightroom mijn foto´s op 300DPI, TIFF.(Canon 1D mark3)
    Met Mac-> iMovie-> iDVD.(om op TV via DVD-speler te tonen)

    Dit geeft zeer onscherpe weergave!

    Heb al allerlei geprobeerd...maar waarschijnlijk niet het juiste.

    Kan mij iemand zeggen wat ik fout doe?

    Hartelijk dank.
    www.yvescollin.be

  • #2
    Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

    Je kiest de minst goede weergave uit en gaat dan de beste beelden aanbieden, resultaat is dat het programma zelf alles moet op formaat brengen, met als gevolg zeer slechte beelden. Begin is eerst met alle beelden op 1024 pixels te brengen aan de langste zijde, en verscherp deze na de verkleining met Smart Sharpen in Photoshop of iets gelijkaardig in lightroom.

    Met deze verkleinde beelden maak je de slideshow, let erop dat je de beelden in sRGB bewaart

    Kies bij het maken van de slideshow voor DVD overal de beste kwaliteit, dat zou het resultaat moeten verbeteren, maar het zal altijd slechter zijn dan wat je op je monitor ziet, omdat een normale TV veel minder resolutie heeft, met een blue ray en een HD tv ga je een beter kwaliteit behalen, maar dan moeten je beelden 1920 pixels aan de langste zijde zijn.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

      Bedankt voor de snelle reactie...ik ga het eerstdaags uitproberen.

      groeten,
      Yves
      www.yvescollin.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

        Als ik de foto met die opstellingen (1024 op lange zijde) opsla en brand op dvd geeft hij goed beeld op tv!(zonder te verscherpen...want dit is echt not done...is het mooist zoals hij is)

        ...maar eens in iMovie bewerkt als slidshow en dan via iDVD branden
        (enkele mogelijkheden) telkens een onscherpt op bepaalde details.


        Weet iemand wat er zou fout kunnen zitten?
        Of kan iemand een ander programma aanraden dat gebruiksvriendelijk is en toch via mac een slideshow op tv kan toveren voor telkens enkele tientallen foto´s maar met gegarandeerde kwaliteit?

        Alvast bedankt.
        www.yvescollin.be

        Comment


        • #5
          Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

          Oorspronkelijk geplaatst door Canonuser Bekijk bericht
          Als ik de foto met die opstellingen (1024 op lange zijde) opsla en brand op dvd geeft hij goed beeld op tv!(zonder te verscherpen...want dit is echt not done...is het mooist zoals hij is)

          ...maar eens in iMovie bewerkt als slidshow en dan via iDVD branden
          (enkele mogelijkheden) telkens een onscherpt op bepaalde details.


          Weet iemand wat er zou fout kunnen zitten?
          Of kan iemand een ander programma aanraden dat gebruiksvriendelijk is en toch via mac een slideshow op tv kan toveren voor telkens enkele tientallen foto´s maar met gegarandeerde kwaliteit?

          Alvast bedankt.
          heb je al eens geprobeerd om uit imovie te exporteren als quicktime hoge kwaliteit en dit via idvd op een dvd te branden?

          Comment


          • #6
            Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

            Volg en zoek aandachtig discussies over fotoresolutie voor shows. Ik werk sinds kort met Proshow Producer maar gebruik uit onwetendheid de originele afmetingen van m'n foto's, wat natuurlijk grote showbestanden geeft.
            Je foto's verkleinen naar 1024 of 1920 (HD) zover ben ik mee. Ik gebruik echter BDsizer. Welke bestandsgrootte moet ik dan kiezen? Of is dit geen goede oplossing om scherpe output te krijgen voor shows zowel in exe als op DVD voor op TV?

            Ben dankbaar voor goede raad.
            Gosia

            Comment


            • #7
              Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

              Je kan alles door elkaar gebruiken en de grootte van je beelden afstemmen op de effecten die je met de beelden wil doen, wil je bijvoorbeeld zoomen, dan ben je best met de originele beelden, voor een rechtaan projectie kan je gerust op de beamer resolutie werken. Of je kan ook één lijn trekken en gewoon op het dubbel van de resolutie van de beamer werken, en dus al je beelden bijvoorbeeld op 2048 pixels brengen aan de langste zijde. Na het verkleinen terug licht opscherpen.

              MVG, Jeff c.
              Last edited by Digipics357; 8 oktober 2010, 11:11.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

                Bedankt Digipics,
                een bruikbare tip om alles op dubbele lengte te zetten. Om die enkele keren te zoomen dacht ik de verkleinde versie te vervangen door het origineel.
                Blijf ik met de vraag "hoe zwaar" (hoeveel kb of mb) stel ik in bij bdsizer. Of kan ik dat open laten en afwachten. Is 500 kb voldoende of gaan er dan nog te veel zaken verloren met kwaliteitsverlies als gevolg? Ik zou toch graag scherpe beelden overhouden bij projectie. De reden dat ik BDsizer gebruik is dat je daar met batch kan werken. Als (senior) vrijwilliger maak ik geregeld presentaties van uitstappen of midweekverblijven van senioren die dan getoond worden aan de deelnemers en andere geïnteresseerden, soms voor beamer, soms voor tv. Het is al gebeurd dat zo'n presentatie ongev. 40 min duurt, dus verkleinen is zeker aangewezen.
                Heb je nog een tip? Alvast bedankt.
                Gosia

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

                  Hello again,

                  verkleinen in batch kan je met bijna alle viewers, als ik de maatstaf instel zoals 2048 pixels, bewaar ik met photoshop op maximale kwaliteit, dat geeft beelden van om en bij de 1 megabyte.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

                    OK Digipics, dat is klaar en duidelijk, nu kan ik er volop invliegen, want er staan nog enkele presentaties te wachten.
                    Hartelijk dank voor uw hulp, ik zie het helemaal zitten nu.
                    Groetjes,
                    Gosia

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoresolutie? Slideshow via iMovie en iDVD

                      Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      heb je al eens geprobeerd om uit imovie te exporteren als quicktime hoge kwaliteit en dit via idvd op een dvd te branden?
                      Alle hierboven aangereikte mogelijkheden ten spijt.

                      Heb al allerlei convertorprogrammas geprobeerd maar telkens wordt
                      men .MOV dan omgezet naar een véééél kleinere waarde en véééél
                      slechter beeld!!!!

                      Ik zoek of een oplossing voor dit probleem....
                      ...of ...een alternatief om pakweg 250 foto´s in slideshow via Mac op dvd te branden én
                      perfect weer te geven op TV.

                      Mij lukt het spijtig genoeg nog steeds niet.

                      Vriendelijke groeten,
                      Yves
                      www.yvescollin.be

                      Comment

                      Working...
                      X