Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalibratie probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kalibratie probleem

Nadat ik gisteren de eerste keer mijn scherm heb gekalibreerd met de spider 3 Pro, is mijn scherm nog slechter, en een witte achtergrond is nu licht roze !
    Ik heb nochtans alles gedaan wat ze vroegen, .. adobe gamma verwijderen uit opstartmenu, kleurtemp. op 6500K, eerst contrast op max. zetten, en dan op 50%
    Ik heb het al een paar x opnieuw geprobeerd maar noppes !
    'k moet wel zeggen dat mijn scherm (crt) al wel een jaar of 7 oud is, zou dit er ook iets mee te kunnen maken hebben?
    Alvast bedankt

Re: Kalibratie probleem

Heb je het toestelletje op het scherm geplakt of er gewoon voor gehangen?
    Het mijne hangt er gewoon voor, maar ik zorg er wel voor dat ik het goed (niet te hard natuurlijk) tegen het scherm aandruk zodat er geen licht tussen het scherm en de sensoren kan.
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
      Heb je het toestelletje op het scherm geplakt of er gewoon voor gehangen?
      Het mijne hangt er gewoon voor, maar ik zorg er wel voor dat ik het goed (niet te hard natuurlijk) tegen het scherm aandruk zodat er geen licht tussen het scherm en de sensoren kan.
      Ik heb het al met zuignapje en zonder geprobeerd, ..zelfde resultaat
      Heb jij ook de spider3 pro? en is het resultaat bij uw scherm goed?

Comment

Ik heb ook de Spider 3 Pro. Op mijn scherm zijn de kleuren perfect. Ik heb wel een TFT...
        Misschien dat je de drivers van uw grafische kaart eens kan updaten? Als het kleurprofiel niet geladen kan worden kan dit misschien dergelijke problemen veroorzaken.
        Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
          Ik heb ook de Spider 3 Pro. Op mijn scherm zijn de kleuren perfect. Ik heb wel een TFT...
          Misschien dat je de drivers van uw grafische kaart eens kan updaten? Als het kleurprofiel niet geladen kan worden kan dit misschien dergelijke problemen veroorzaken.
          Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe graf. kaart gestoken, en ik dacht dat ik de recentste driver had gedownload, maar ben niet helemaal zeker. 'k zal het straks eens nazien.
          Al bedankt voor je info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk bericht
            Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe graf. kaart gestoken, en ik dacht dat ik de recentste driver had gedownload, maar ben niet helemaal zeker. 'k zal het straks eens nazien.
            Al bedankt voor je info
            Het is wel degelijk de recentste driver. Alleen als ik in het menu (monitor) het contrast terug optrek tot 90% dan is het terug wat beter. Maar dit kan wel niet de bedoeling zijn van kalibreren hé.

Comment

Heb je op de site van Datacolor de laatste update 4.0.2 gedownload!
              Hier werkt alles goed!
              Canon Eos 7d, Objectief Tamron 17-50mm f 2 8 sp di ii canon vc, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en Canon Speedlite 430EX II.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bottu Bekijk bericht
                Heb je op de site van Datacolor de laatste update 4.0.2 gedownload!
                Hier werkt alles goed!
                Ja, dat heb ik direct bij de installatie gedaan. Zou mijn scherm dan toch versleten zijn?
                Ik heb er geen idee van hoe lang je een (crt) scherm kan gebruiken met een goede kleurweergave?

Comment

Je hebt het beeldscherm op het moment van kalibreren wel langer aanstaan? (niet direct na opstarten).

Als je beeldscherm 'opwarmt' veranderen de kleuren.

Overigens, zelf heb ik ook al verschillende malen handmatig mijn beeldschermen proberen te kalibreren, werkt voor geen ene meter..
                  WillemClassensDesign: Mijn website
                  Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                  Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                    Je hebt het beeldscherm op het moment van kalibreren wel langer aanstaan? (niet direct na opstarten).

Als je beeldscherm 'opwarmt' veranderen de kleuren.

Overigens, zelf heb ik ook al verschillende malen handmatig mijn beeldschermen proberen te kalibreren, werkt voor geen ene meter..
                    Mijn scherm stond al een uur op voor de kalibratie. Werk jij ook met een oud crt scherm? Ik vind het raar dat het hier bij sommige perfect werkt en bij andere totaal niet?

Comment

Nee heb relatief nieuwe schermen, zelfs mijn Dell S2309W krijg ik niet handmatig gekalibreerd. Ik heb overigens geen Spider 3 Pro, maar gebruik die voorbeelden die je op websites vind (die testen), als ik auto adjustment doe komt de brightness op 100, en contrast op 80. Volg ik de stappen die op die websites aangegeven staan, dan zie ik bijna niets meer op mijn beeldscherm (lichtelijk overdreven, maar absoluut geen goede resultaten)
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                        Nee heb relatief nieuwe schermen, zelfs mijn Dell S2309W krijg ik niet handmatig gekalibreerd. Ik heb overigens geen Spider 3 Pro, maar gebruik die voorbeelden die je op websites vind (die testen), als ik auto adjustment doe komt de brightness op 100, en contrast op 80. Volg ik de stappen die op die websites aangegeven staan, dan zie ik bijna niets meer op mijn beeldscherm (lichtelijk overdreven, maar absoluut geen goede resultaten)
                        Tja, dit is nu wel iets heel anders dan waar TS het over heeft

Comment

Ik heb eens een ander scherm (TFT) van iemand gekalibreerd met de spider3, en daar was het wel goed. Dus waarschijnlijk toch mijn scherm.
                          Iedereen bedankt voor de info !

Comment

Working...
                          X