Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop nieuwe laag is transparant?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop nieuwe laag is transparant?

Beste allen,

Ik zit met een 'probleem' die ik nog nooit heb gehad.
    Ik heb een afbeelding (JPG) welke ik via Quick mask een uitsnede heb gemaakt. Wanneer ik deze nu naar een nieuwe laag kopieer, is deze extreem transparant.
    Ik heb al vele verschillende dingen geprobeert, zoals invert selection, delete of wegvegen met de eraser, maar de lijnen hebben nergens invloed op.

Ook als ik de selectie verschuif, blijft er een transparante versie staan en een transparante versie schuift mee.

Wat heb ik gedaan? Zal vast ergens iets aangezet hebben, maar via google vind ik het niet.

Alvast bedankt.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Re: Photoshop nieuwe laag is transparant?

kan je dat beter uitleggen ?
    kan je een printscreen laten zien met daarop het venster van de lagen ?

Comment

probleem gevonden..

Alt + click op de mask knop gedaan.. vervolgens was alles weer normaal.
      Geen idee wat dit inhield.

edit:

daarbij stond de kleur op 66%, ipv 100% (zwart) (rechtsboven in het menu bij Color, Swatches, Styles)
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Je opacity of flow staat niet op 100% ? Ofwel is je penseel niet volledig zwart .
        Last edited by alex606; 15 september 2010, 20:43.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
          Beste allen,
          Ik zit met een 'probleem' die ik nog nooit heb gehad.
          Ik heb een afbeelding (JPG) welke ik via Quick mask een uitsnede heb gemaakt. Wanneer ik deze nu naar een nieuwe laag kopieer, is deze extreem transparant.
          Ik heb al vele verschillende dingen geprobeert, zoals invert selection, delete of wegvegen met de eraser, maar de lijnen hebben nergens invloed op.
          Ook als ik de selectie verschuif, blijft er een transparante versie staan en een transparante versie schuift mee.
          Wat heb ik gedaan? Zal vast ergens iets aangezet hebben, maar via google vind ik het niet.Alvast bedankt.
          Ja, als je in Quick Mask modus werkt en je maakt een selectie met bv een zacht penseel, en je dan layer via copy doet zet hij een transparante laag (bv half foto, half transparant) boven je foto layer.

Deze half transparante laag kan je dan verschuiven, maar je kan in die layer geen pixels terug toveren.
          (waren niet geselecteerd met je QuickMask dus niet mee gecopieerd.)

Tenzij je werkt met een masker in je layer pallet, dan kan je tevoorschijn of weg schilderen.
          vriendelijke groeten Stan.

Comment

Inderdaad even getest.
            Wat bleek, ik heb de quick mask ingeschakeld, ben gaan 'tekenen' met de brush, maar blijkbaar stond deze brush niet op 100% zwart of opacity. Daardoor selecteer je dus inderdaad niet alle pixels die je inkleurt.

Indien je hier dus net zoals mij pas achter komt als je het geheel wilt gaan kopieren, kopieer dan toch, je krijgt dan een redelijk doorzichtige nieuwe laag,
            zet de quick mask weer aan,
            ga naar deze nieuwe half doorzichtige laag in de layer panel,
            rechtermuisknop op de naam van de layer en klik op "select pixels".
            Selecteer nu de originele laag in de layer panel en gebruik een grote brush om alles snel opnieuw te selecteren.
            De brush gaat nu namelijk niet buiten deze lijnen dus je hoeft niet weer helemaal van voor af aan te beginnen.
            Eventueel als je op select pixels geklikt hebt naar Select > Modify > Expand met bijv 1px. Hiermee maak je de selectie overal 1px wijder (of de hoeveelheid die je hier instelt).

Dus hopelijk heeft iemand hier iets aan indien ze hetzelfde "probleem" ervaren.

Comment

Working...
            X