Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printkwaliteit groene foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printkwaliteit groene foto's

Hey als ik foto's afdruk op eender welke fotopapierinstelling krijgen ze een groene schijn als ze uit de printer komen de kwaliteit zelf is wel goed alleen de kleuren zijn echt slecht

als ik mijn printer gewoon instelt laat staan op gewoon papier en er dan fotopapier inleg komen ze er perfect zwart wit uit maar is de kwaliteit super slecht probeer nu al uren dit te voorkomen maar niets lukt aan wat kan dit liggen ?

Re: printkwaliteit groene foto's

heb ook al die miserie gehad, zelfs beelden in zwartwit kwamen er in "kleur" uit

bij printerinstelling kon ik enkel zwarte inkt gebruiken aanvinken. toen was het resultaat beter. Probeer dat anders eens.

Comment

heb nu zlefs printer volledig opnieuw geinstaleerd nu komen ze er zelfs nog groener uit "-.-

Comment

jaja na 3 uur zoeken komt de eerste echt zwartwit foto er uit xD

mijn printer is niet meer zo accuraat op automatische kleuren instellingen

blijkt dat ik het schuivertje op +50 magenta moest zetten om een deftige zwartwit foto er uit te krijgen en tot mijn verbazing zie ik er geen kleure zeem op liggen

Comment

Als monitor en printer gekalibreerd zijn, zouden er geen problemen meer mogen zijn, tenzij er een technisch defect is aan de printer.

Misschien vind je de oplossing voor het probleem op deze site: http://www.marc-en-ciel.be/
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik heb ooit een aantal soorten papier getest, met dezelfde printer kreeg ik groenzweem, roodzweem en blauwzweem naargelang het gebruikte fotopapier.

In mijn printer geeft Kodak Ultima Photo Paper aanvaardbare zwart-wit foto's.
            (printer = Canon Pixma IP 5000, inkt = refill van http://www.refillink.nl/ref5000.asp?...ERNAL&p10=4556 )

Maar de afdrukken van Pixum zien er toch nog beter uit dan wat ik uit mijn printer krijg.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Uw printer moet minstens 2 zwarten hebben !!!

Oorspronkelijk geplaatst door slash! Bekijk bericht
              Hey als ik foto's afdruk op eender welke fotopapierinstelling krijgen ze een groene schijn als ze uit de printer komen de kwaliteit zelf is wel goed alleen de kleuren zijn echt slecht

als ik mijn printer gewoon instelt laat staan op gewoon papier en er dan fotopapier inleg komen ze er perfect zwart wit uit maar is de kwaliteit super slecht probeer nu al uren dit te voorkomen maar niets lukt aan wat kan dit liggen ?
              Ik vermoed dat je een printer hebt met maar 4 kleuren: cyaan, magenta, geel en zwart. Het probleem bij deze printers is dat bij fotopapier de pigmentzwart NIET wordt gebruikt, maar terugvalt op het CMY-afdrukmodel waarbij een "zwart" wordt gemaakt door de 3 basiskleuren (additief mengen) over elkaar heen worden gelegd om iets te geven dat voor zwart moet doorgaan...

Dit is de reden waarom bij jou de prints er neutraler uitzien als je kiest voor fotopapier als keuze. De printer denkt dan dat je er gewoon papier erin doet en maakt dan wel gebruik van je zwarte inkt. Het grote probleem is dat de printer dan terugvalt op een veel lagere printesolutie voor normaal papier, maar wel het zwart gebruikt om de donkere delen bij te kleuren: goede kleuren met een te lage resolutie.

Koop daarom altijd een inkjetprinter die minstens gebruik maakt van het CMYK-4 kleuren systeem voor afdrukken van foto's. Dit zijn printers die voorzien zijn van 2 zwarten: een kleurstof (dye) voor foto's en eventueel één voor tekstafdrukken (pigment). Printers met maar 1 zwart geven onbevredigende foto's met een verlaagd contrast. Hoe meer kleuren een printer heeft, des te beter de afdrukken. Voor neutrale zwart/wit moet de printer bovendien minstens 1 grijze inktpatroon hebben.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Heb hetzelfde voorgehad met een HP printer ,zoals Black B@ndit aangaf was de dader het papier , heb toen papier gebruikt van HP en het probleem was opgelost.

Comment

Heb dit zelf ook voorgehad in mindere mate.........
                  Als ik 'in grijswaarden' afdrukken aanvink dan is het wel perfect zwart wit, ik denk dat ie dan zijn zwart patroon voor foto's gebruikt en anders idd ook 3 kleuren mengt.
                  (printer heeft 3kleuren, pageblack en photoblack)

Hoop dat dit lukt voor jou.
                  Je waardes aanpassen is niet de oplossing denk ik.

mvg
                  glenn
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

Comment

Working...
                  X