Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kader maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kader maken

    Ik zit dees week te prutsen om kaders rond mijn foto's te maken.
    Ik ben nog maar beperkt tot PS Elements 6. Misschien kijk ik ergens over, maar Elements lijkt me beperkt qua mogelijkheden (ik bedoel ivm kaders)...

    Zo vind ik nergens een manier om de vorm van de hoeken (recht of afgerond) te controleren.

    Ik weet ook niet hoe de rode schijn in deze kader ontstaan is, al past ze wel bij de klaprozen... maar hoe zou ik hem volledig zwart krijgen

    Bestaat er misschien een freeware (liefst Mac) programmake om gemakkelijk kaders te maken?



    Canon 7D, EF-S 17-55mm 1:2.8 IS USM, EF 70-200mm 1:2.8 L IS USM, Macro EF 100mm 1:2.8 USM
    "We zien de dingen niet zoals ze zijn. We zien de dingen zoals we zijn."

  • #2
    Re: kader maken

    Persoonlijk vind ik de ergste beperking van PSE 6 het ontbreken van guidelines.
    Dit zou ik in PS maken door guidelines te plaatsen, dan met de rechthoekige marquee die guidelines te volgen (snap to guides); tussen haakjes: afgeronde hoeken krijg je als je eerst wat feather instelt op je marquee, en tenslotte met Edit>Stroke een lijn te trekken. De kleur van de lijn kun je toch bepalen in PSE, niet?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment

    Working...
    X