Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

? pixels X ? pixels voor goede weergave op TV via DVD ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ? pixels X ? pixels voor goede weergave op TV via DVD ?

    Bestaat hier een eenvoudig antwoord op, of is dit afhankelijk van TV tot TV, schermformaat, DVD speler ..... enz. Ik brand jpeg foto's op DVD.
    Ik heb volgend probleem(pje) wanneer ik m'n foto's niet verklein heeft mijn DVD speler per foto zo'n10 seconden nodig om een nieuwe te plaatsen. Dit is vééééél te lang, en wanneer ik instel op veranderen om de bvb. 5 seconden, dan doet ie er toch 10 seconden over.

    Het formaat van de originele foto's :

    4752 x 3168 van m'n 50D
    4416 x 3312 van m'n G10

    Naar hoeveel zou ik mogen verkleinen om toch nog een "perfect" beeld te hebben op TV ?

    Misschien bestaat er hier geen pasklaar antwoord op, maar alle inlichtingen kunnen helpen.

    Groetjes

  • #2
    Re: ? pixels X ? pixels voor goede weergave op TV via DVD ?

    Full HD: 1920x1080 px
    DVD: 720x576px
    VHS: 352x288 px
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: ? pixels X ? pixels voor goede weergave op TV via DVD ?

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Full HD: 1920x1080 px
      DVD: 720x576px
      VHS: 352x288 px
      ????????????
      Mijn TV is een Full HD, mijn DVD recorder zeker niet en VHS heeft toch met video te maken ? Ik begrijp je uitleg niet goed, maar het zal zeker aan mij liggen hoor....

      Ik kijk naar m'n foto's die op een DVD gebrand zijn via een DVD speler/recorder die niet HD is, op een TV die Full HD is...... Mijn vraag is dus moet/mag ik ze dan op 1920x1080 op DVD branden of op 720x576 ?

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: ? pixels X ? pixels voor goede weergave op TV via DVD ?

        Als je een foto op 1920x1080 px op je full-hd tv laat zien. Dus een 2MP zal elke pixel van je tv benut zijn.
        Als je dvd-speler jpg kan weergeven en het is niet de bedoeling om te vergroten kan je ze op die resolutie op een dvdtje branden.

        Voor een slideshow, die je als dvd film wil (afspelen) branden kan je de foto's verkleinen naar 720x576.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: ? pixels X ? pixels voor goede weergave op TV via DVD ?

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Als je een foto op 1920x1080 px op je full-hd tv laat zien. Dus een 2MP zal elke pixel van je tv benut zijn.
          Als je dvd-speler jpg kan weergeven en het is niet de bedoeling om te vergroten kan je ze op die resolutie op een dvdtje branden.

          Voor een slideshow, die je als dvd film wil (afspelen) branden kan je de foto's verkleinen naar 720x576.
          Bedankt voor de uitleg, nu is alles duidelijk .
          Groetjes

          Comment

          Working...
          X