Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking photoshop - fashion

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewerking photoshop - fashion

Ik probeer wat meer uit photoshop te halen, want ken waarschijnlijk meer dan de helft van de trucs nog niet die er mee mogelijk zijn.

Misschien kunnen jullie me al helpen met de volgende dingen; voor een fashionshoot volgende week (wat tamelijk nieuw is voor me) wil ik een neutrale achtergrond gebruiken. Het wordt buiten geschoten en we denken eraan iets simpel wits te nemen. Gezien de beperkte mogelijkheden (ik bevind me niet in het luxe Europa) denken we zelfs aan lakens of iets dergelijks. Belangrijk echter de gehele achtergrond neutraal te houden.

Vervolgens wordt er een model geplaatst, waar ik me weinig zorgen om maak, want ze is goed.

Maar dan de werkelijke vraag; hoe bewerk ik die achtergrond nadien tot een egaal geheel? En hoe bewerk ik de huid van het model tot een egaal iets, zoals we dat vaker bij fashion zien?

En tot slot, hoe sla ik het bewerkte bestand uiteindelijk dan op om zo min mogelijk kwaliteit te verliezen?

Hoop op tips!
    Bedankt vast!

Re: Bewerking photoshop - fashion

1 de achtergrond mooi uitselecteren en deze lichter maken
    achtergrond-wit-maken

2 door een blur te zetten op de huidtinten (maar de ogen of de mond maskeren)
    huid-gladstrijken

3 opslaan in PSD (alleen als je wil laten afdrukken, opslaan als jpg kwaliteit 10)

Comment

Dank voor je reactie David.

Ik sla nu meestal op in 12. 10 dus beter?
      Het moet inderdaad worden afgedrukt, dus dan is jpg voldoende?

Comment

De uitleg wat betreft de huid egalisering in photoshop snap ik al niet. Althans, ik kom niet verder dan een klein stuk van het gezicht selecteren.

Comment

in de tutorial staat na het selecteren "dus drukken we op 'ctrl+j'"

dan krijg je een nieuwe laag met enkel de huid
          het is deze nieuwe laag die je kan blurren met bv gaussiaanse blur

(en opslaan jpg 12 is ook goed )

Comment

Dit is een uitstekende tutorial over "glamour retouching":
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X