Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperture/Lightroom met Pentax K-x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aperture/Lightroom met Pentax K-x

Hallo
    Ik werk al jaren met Aperture, nu met versie 3. Altijd super tevreden geweest tot ... verleden week. Als ik in Raw fotografeer worden bepaalde foto's totaal onbruikbaar door de groene waas.
    Indien ik ze omzet naar Jpeg valt het probleem weg. Ik zie in ieder geval niet waarom bepaalde foto's goed zijn en andere niet.
    Ik vermoed dat het hier om een fout in de Raw-module is. Heeft iemand daar ook last van, en vooral kent er iemand de oplossing?
    Met mijn K10D heb ik dit probleem niet.
    Ik heb dan maar even de trial versie gedownload van Lightroom 3 maar die start gewoon niet op mijn Mac onder Snow Leopard.
    Ik krijg altijd de melding :"Er heeft zich een fout voorgedaan bij het wijzigen van modules."
    Dit zijn dus 2 problemen voor de prijs van een.
    Weet iemand raad ?
    Chris

Re: Aperture/Lightroom met Pentax K-x

Ah, de transparantie van Mac...

Ben een PC man Chris, dus ik kan je niet helpen (LR3 werkt heel goed op mijn machine). Maar een bumpje krijg je wel van mij. Wij Pentaxians moeten elkaar steunen hé...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ben dan wel geen pentax gebruiker maar zowel aperture 3 als lightroom werken zonder
      problemen hier.

Omdat het probleem me wel interesseerde heb ik eens rondgekeken en je bent blijkbaar
      niet alleen.
      Heb je zowel aperture als osX hun laatste updates?
      Ik lees ook dat het eerder zou voorvallen met afbeeldingen met hogere iso waardes.

Lees dit even (verwacht geen al te positieve berichtgeving)
      Last edited by spyro; 2 september 2010, 10:26. Reden: Link toegevoegd