Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een goede ziel ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een goede ziel ;)

Hoi,

Kan iemand mij helpen? IK heb enkele foto's van mijn hond met een bal, kan iemand voor mij deze bewerken?

De bal zou kleur moeten hebben maar de rest ( hond + achtergrond) in z-w.

Alvast bedankt

( stuur mar een mailtje naar rahier.nathan@gmail.com )
    Dan stuur ik je ze even door
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

Re: een goede ziel

Heb een mail gestuurd.
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

B&W adjustment layer. Selecteer de masker. Met een zwarte zachte penseel over de bal schilderen, masker wel geselecteerd houden.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

kleurfoto in zwartwit zetten en opslaan onder andere naam dan zwartwit foto kopieéren
        en plakken als nieuwe laag je kleurfoto dan, en dan met greedschap achtergrondwisser over de bal gaan, je zal het wel zien

grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
          kleurfoto in zwartwit zetten en opslaan onder andere naam dan zwartwit foto kopieéren
          en plakken als nieuwe laag je kleurfoto dan, en dan met greedschap achtergrondwisser over de bal gaan, je zal het wel zien

grts S.
          Ik zou toch ook met een mask werken hoor, en niet beginnen wissen op een layer, gewoon b&w adjustment layer en dan met penseel over de bal gaan ... werkt perfect en non-destructief

Resultaat is misschien hetzelfde, maar als je een fout gemaakt hebt kan deze met een mask snel weer verbeteren, met de 'eraser' niet echt als je de foto weggeschreven hebt.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Done
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik zou toch ook met een mask werken hoor, en niet beginnen wissen op een layer, gewoon b&w adjustment layer en dan met penseel over de bal gaan ... werkt perfect en non-destructief

Resultaat is misschien hetzelfde, maar als je een fout gemaakt hebt kan deze met een mask snel weer verbeteren, met de 'eraser' niet echt als je de foto weggeschreven hebt.

Mark
              niet elke photoshop geeft een Mask he, denk ik toch, die van mij geeft dat toch niet toch niet dat ik weet
              ik werk met Corel Paint Shop Pro Photo X2

grts S.

Comment

Coral Paint Shop Pro Photo X2 is geen Photoshop. Photoshop is Photoshop, geen ander bewerkingsprogramma.

Dat het bewerken van foto's tegenwoordig photoshoppen heet komt gewoon doordat mensen van het programma Photoshop een werkwoord hebben gemaakt.
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                  Coral Paint Shop Pro Photo X2 is geen Photoshop. Photoshop is Photoshop, geen ander bewerkingsprogramma.

Dat het bewerken van foto's tegenwoordig photoshoppen heet komt gewoon doordat mensen van het programma Photoshop een werkwoord hebben gemaakt.
                  en wat is cs2 is dat dan ook geen Photoshop dan, kan daar juist hetzelfde meer hoor zelfs iets meer

en wat is dan juist Photoshop in jou ogen, zou ik ook wel graag eens willen weten

Grts S.

Comment

Hoezo wat is CS2? CS2 is een versie van Photoshop, photoshop CS2 (inmiddels zijn ze al bij CS5).

Coral Paint Shop Pro is een fotobewerkingsprogramma, het is geen Photoshop want Photoshop is een merknaam. (Het programma Photoshop).

zie deze link bijvoorbeeld.
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

lol - geweldige discussie hier
                      People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                      http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

Comment

ja maar who's right

Comment

't Is niet omdat er iets "gewoon" & duidelijk is voor de ene dat de andere het ook weet hé...

Je moet ergens beginnen om bij te leren hé !
                          Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Comment

Daarom ook de reactie om het uit te leggen.
                            Een forum is om te leren, indien je alles zou weten, dan heb je ook geen forum of dergelijke nodig

Comment

Als je photoshop noemt dan bedoel je het programma dat door Adobe ontwikkeld is en verkocht wordt, versies zijn dan 4.0 tot en met CS5 momenteel, er is ook nog PSE, PhotoShop elements, stukken goedkoper maar ook veel minder performant.

Al de rest zijn gewoon concurenten van PhotoShop, niet meer en niet minder ... heb zelf een maand met Corel Photo Paint X gewerkt ... en dan de bittere pil genomen en PhotoShop gekocht

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                              X