Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrond wit maken in pse

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• achtergrond wit maken in pse

hallo
    hopende dat iemand mij kan helpen zal ik mijn probleem proberen uit te leggen.

ik heb een aantal foto's gemaakt van kinderen, op een witte achtergrond van papier.
    nu zou ik de foto's graag willen bewerken, zodat ik een spierwitte achtergrond krijg. Maar als ik de personen selecteer, en dan selectie omdraaien doe, dan heb ik iedere keer weer problemen met de selectie, waardoor mijn foto er onnatuurlijk uit gaat zien.

is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit nu het beste kan doen? aub als het gaat stap voor stap uitleggen, aangezien ik pas een beginner ben met het progje.

ik heb al vanalles geprobeerd, maar het ziet er gewoon niet mooi uit..

Re: achtergrond wit maken in pse

Alles hangt af van de foto waarvan je vertrekt. Zijn het kinderen met bv. veel kroezelharen en uitstekende haartjes dan is het niet altijd zo gemakkelijk om goed te selecteren.
    Kun je niet op kleur selecteren aangezien de achtergrond vermoedelijk egaal grijs zal zijn?

Misschien kun je je foto hier beter posten.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Laat eens een voorbeeld zien.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Jevgeniy_Vyazovoy@hotmail.com Indien nog nodig kan ik u verder helpen via msn.
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

volgens mij moet je de selectie naderhand iets aanpassen.. via select -> modify -> expand 1 a 2px, dan select -> modify -> feather bijvoobeeld 1px ofzo toe te voegen. Anders krijg je een kleine 'omlijsting' om de uitgeknipte personen. Dit even ervan uitgaande dat je de kroezelharen etc goed geselecteerd krijgt.

Ik ga er een beetje vanuit dat het een probleem omtrent dit betreft.
          WillemClassensDesign: Mijn website
          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
          Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

hoe krijg ik een foto ingevoegd op deze site? als ik op afbeelding toevoegen klik dan krijg ik een URl verwijzing..ben hier nog niet thuis op de site..

Comment

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Foto selecteren en dan Forum Code kopiëren en plakken in het bericht hier
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moniekske Bekijk bericht
                hoe krijg ik een foto ingevoegd op deze site? als ik op afbeelding toevoegen klik dan krijg ik een URl verwijzing..ben hier nog niet thuis op de site..
                [Mod-LesC]Deze link

brengt je bij de helpdesk, die je alles vertelt over hoe een foto te plaatsen.
                In het kort:
                1. foto verkleinen om te voldoen aan de BD-normen (max. 900 pixels langste zijde). PC-gebruikers kunnen daarvoor het gratis programma BD-Sizer downloaden.
                2. foto uploaden naar een hosting site van keuze (bv Photobucket, Tinypic...) en het adres van de foto noteren. Een adres begint normaal met http en eindigt op jpg
                3. dat adres in je post tussen de image tags (IMG) plaatsen.
                Succes!
                Mvg,
                LesC, BD-Moderator[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Comment

hihi, dit is al gelukt tot nu toe..

Comment

Je kan niet alles wit maken want dan lijkt het niet meer natuurlijk. Onderaan kun je die lichte schaduwen best zo laten, creëert wat dieptewerking. De rest is witter in ieder geval.

Last edited by alex606; 30 augustus 2010, 21:20.

Comment

Da's knap gedaan, Alex. Als je nog zo vriendelijk zou willen zijn een beetje uitleg te geven... Anderen (ikzelf niet in het minst) gaan hier ook wat aan hebben!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik ga eventjes pauzeren want zie scheel van al dat wit kijken.

Comment

hallo Alex!
                            allereerst: vind het heel mooi wat je gemaakt hebt..ben wel benieuwd idd HOE je dat gedaan hebt, aangezien ik het ook nog moet kunnen toepassen.

maar ik zie dat jij wel een hele "handige harrie" bent, en wil je daarom nog iets vragen:
                            bij de hand van het jongetje zit een lijn van het achtergrondpapier wat ik gebruikt heb voor de foto's te maken, en die krijg ik ook niet "natuurlijk" weg..
                            durf het bijna niet te vragen, maar...zou jij???....met uitleg???
                            bedankt alvast iedereen voor de reacties en de genomen moeite! zie al een lichtpuntje verschijnen in het eindresultaat voor op canvas...thx!

Comment

Het belangrijkste is een goede selectie maken en daar ga je tijd in moeten steken vanwege het slechte contrast, alles is wit/grijs.
                              Maak eerst een kopie van je background.
                              Dan met levels de foto donkerder maken, het zwarte (links) schuifje tot 100 ongeveer.
                              Dan met de quick selection tool de achtergrond selecteren. Nu moet je heel erg inzoomen ( met een high res foto gaat dit nog beter ) en delen toevoegen of verwijderen. Ik gebruik daar de lasso tool voor. Shift ingedrukt houden ga je toevoegen aan je selectie, Alt ingedrukt houden ga je verwijderen van je selectie. Zo ga je alle contouren af maar laat het haar en het wollen dekentje nog even ongemoeid. Neem geen delen van de achtergrond of schaduw mee, je mag ong. een pixel of twee in de afbeelding selecteren, dat zie je niet als je de foto in normaal formaat bekijkt.
                              Selectie omkeren, nu kies je Refine Edge. Met de Refine Radius Tool schilder je over het haar en het stukje deken waardoor je een mooie selectie krijgt.
                              Selectie omkeren, de originele laag terug selecteren en dan een nieuwe laag bovenop maken. Gradient van foreground to transparent selecteren, voorgrond kleur op wit zetten. Van boven (ong iets lager dan het midden) tot onderaan slepen.
                              De vignetten onderaan in de hoeken weggenomen met lens correction.
                              That's it.
                              Last edited by alex606; 30 augustus 2010, 22:55.

Comment

Working...
                              X