Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto vergroten van overledene

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto vergroten van overledene

Hallo,

Ik zou graag een foto vergroten, maar weet niet hoe ik dit kan.

Mijn grootvader is dit jaar overleden, en we hebben spijtiggenoeg geen goede foto van zijn "gezicht". Ik zou graag iemand verrassen met een goede foto. Ik heb een mooie foto gevonden, maar heb daar geen digitale foto van (Is gewoon een foto afgedrukt, in de tijd dat er nog geen digitale fototoestellen bestonden) dus ik zou dan de foto moeten inscannen.

Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om echt enkel het gezicht te vergroten, zodat ik een mooi portret krijg? Zou ik daarvoor niet naar een goede fotograaf kunnen, die dit kan uitvergroten?

Gezien ik niets van fotografie ken, en ook geen software ervoor heb, stel ik deze vraag hier. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!

Heel hard bedankt alvast!

Re: Foto vergroten van overledene

Hallo,

iedereen uit je familie met een pc/mac, een beetje kennis van software en een degelijke scanner kan dit voor je doen.
    Eindresultaat hangt af van de kwaliteit van de originele foto, het detail waarmee er ingescand werd en de creativiteit van de gebruiker.
    Natuurlijk kan je hiervoor naar een fotograaf gaan, ik weet echter niet hoeveel zoiets je gaat kosten, dat zou ik zeker op voorhand vragen.

Mvg,

JD

Comment

Je mag me gerust de foto doorsturen (ingescanned op goede kwaliteit)
      ik bezorg je dan een portret van je grootvader

mvg,
      Hans
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

Comment

[Mod-LesC]Probleem is dat de TS niet over een scanner beschikt. Ik heb gevraagd waar ie ongeveer woonde, zodat iemand "in de buurt" zo mogelijk kon helpen. Regio Brussel, maar hij kon zeker zorgen dat iemand die wilde helpen de foto zou krijgen.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hoi,

Ik bezit wel over een scanner hoor, maar ik ken er enkel niet zo veel van. Ik zal eens proberen de foto zo goed mogelijk in te scannen.

Comment

Als je de foto inscant doe dat dan met een zo groot mogelijke DPI. http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/scannen.html
            Dan heb je de meeste resolutie te pakken en heb je wat meer te vertellen over het gewenste formaat dat je uit je printer wilt laten rollen. als je dan soms ook nog last heb van tegenvallende kleuren kan je hem ook nog omzetten naar Z/W.

Succes.
            Al mijn foto's zijn gemaakt van gerecyclede pixels.

Comment

Working...
            X