Ik gebruik eigenlijk altijd Photoshop van iemand anders als ik foto's moet bewerken. Ik kan natuurlijk altijd een illigaal versie gebruiken of er een aankopen (maar dit is nogal vrij duur+- €1200). Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief die evengoed werkt als Photoshop maar een heel stuk goedkoper is (gratis is altijd nog beter, maar hoogst waarschijnlijk niet zo efficient).
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Goedkoper alternatief dan photoshop
Collapse
X
-
Goedkoper alternatief dan photoshop
nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800Labels: Geen
-
-
Re: Goedkoper alternatief dan photoshop
Photoshop Elements? -> goedkoop
The GIMP? -> gratis
Als je student bent, of cursus Photoshop volgt, of lid bent van CvB, kun je serieuze kortingen krijgen op aangekochte software.
Lees ook eens dit draadje: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...s4-314497.htmlBD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
-
Welke bewerkingen voer je uit?
Met lightroom kom je behoorlijk ver voor een fractie van de prijs... (279€)
Adobe photoshop elements voor € 98,99
Photoshop kost trouwens veel minder dan je denkt, voor 819€ heb je een UK versie, en als je wat zoekt kom je nog goedkoper uit.
Ik gebruik photoshop bijna nooit, maar enkel lightroom , Autopano Giga en HDR tools (de pano en HDR tools van adobe zijn toch niet zo krachtig als specifiek hiervoor ontworpen applicaties...)Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
Comment
-
Photoshop kost trouwens veel minder dan je denkt, voor 819€ heb je een UK versie, en als je wat zoekt kom je nog goedkoper uit.
GIMP! daarmee kom je heel ver voor...niks
klikkie wikkie en op 5 minuten op je PC de windows versie staat onderaan. Het ziet er een beetje raar uit met die losse docks, maar dat went voordat je je eerste foto klaar hebt. Daarbij is de ondersteuning door de open source community ook voor Gimp heel goed.Last edited by putor; 11 augustus 2010, 15:56.The Knight That Says Ni...kon
Comment
-
hallo , ik zie dat u bezitter bent van nikon apparatuur .Er bestaat een gratis downlood versie van " vieuw nx " en " nikon transfer " alsook een graties proef periode van " capture nx voor zestig dagen . Je moet wel je toestellen laten registreren bij " nikon .be " ( via mail ) .Ik heb also deze in mijn bezit .hopelijk ben je zo geholpen . Achteraf kun je die " capture nx kopen . Groetjes etienne .Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas
Comment
Comment