Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe moet dat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe moet dat

hey,

met fotografie begin ik al overweg te kunnen maar mer fotoshop nog niet helemaal.
    ik heb een foto waarbij ik de kleur van de zonnebloemen wil houde maar de rest zou ik zwart-wit wille houde. kan er iemand mij uitlegge hoe ik dit moet doen.

alvast bedankt groetjes digitaalkabouterje

Re: hoe moet dat

is hier al zoveel aangevraagd... wat zelf zoeken helpt, weet je wel...

google en youtube zijn je vrienden
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

Comment

Als beginner is het "quik selection" tool heel handig. Ik zou daarmee beginnen.
      Bloem selecteren en nadien selectie omkeren (inverse); Op de nieuwe selectie kun je dan een Z/W filter toepassen.

Succes.
      Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
        Bloem selecteren en nadien selectie omkeren (inverse); Op de nieuwe selectie kun je dan een Z/W filter toepassen.

Succes.
        ik ga het direkt is proberen
        dank je danny

Comment

Wat je ook kan doen, tweede laag maken, zwart/wit maken en dan met gommetje de bloem uitgommen dan komt de kleur van de onderste laag terug. Groetjes
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht

Succes.
            FOEI!!! dit is fotodestructief en deze methode is heel omslachtig en tijdsrovend en niet altijd even nauwkeurig ( ik spreek uit ervaring )
            Altijd met layers werken, duplicate je foto ( ctrl+j ) zet de duplicate om in zwart/wit ( image=> adjustement=> desaturate om het snel te doen ), layer mask op de zwart wit foto, selecteer de layer mask, selecteer de brush tool, zet voorgrond op zwart, en kleur je bloem met de brush.

Greetz,
            Oli
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              FOEI!!! dit is fotodestructief en deze methode is heel omslachtig en tijdsrovend en niet altijd even nauwkeurig ( ik spreek uit ervaring )
              Altijd met layers werken, duplicate je foto ( ctrl+j ) zet de duplicate om in zwart/wit ( image=> adjustement=> desaturate om het snel te doen ), layer mask op de zwart wit foto, selecteer de layer mask, selecteer de brush tool, zet voorgrond op zwart, en kleur je bloem met de brush.

Greetz,
              Oli
              Leg mij dat eens uit... als ik met RAW werk maakt het toch niet uit als ik een layer gebruik of niet?? Mijn raw schrijft de aanpassingen weg in een XMP file. Doe ik reset, heb ik terug de originele foto, of zie ik het mis?
              Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                Leg mij dat eens uit... als ik met RAW werk maakt het toch niet uit als ik een layer gebruik of niet?? Mijn raw schrijft de aanpassingen weg in een XMP file. Doe ik reset, heb ik terug de originele foto, of zie ik het mis?
                Als je saved, is dit toch geen raw dat je saved maar een psd file photoshop ontwerp, of jpeg als de foto af is ( of tiff ). De raw zal onaangeroerd blijven. De psd zal wel layers moeten blijven gebruiken indien je later toch nog aanpassingen wil doen.
                Maarja dit is dan ook weer mijn methode, als ik 5 aanpassingen doe op 1 foto zit ik meestal met 5 duplicates, en een hele reeks layers voor contrast etc etc, ik pas deze nooit toe op de "background" picture gewoon omdat als ik op het einde iets niet goed vindt of teveel heb toegepast ik het praktische wil de juiste layer/duplicate wil aanklikken en de aanpassingen ongedaan of wil verbeteren. Dit is niet mogelijk als je niet werkt met layers. Hier kan je natuurlijk zonder layers werken indien je enkel de kleur selectief wil verwijderen, maar meestal blijft het daar niet bij

En de xmp dat je zegt zijn enkel de aanpassingen die je gedaan hebt in camera raw ( gelieve me te verbeteren indien ik foutief denk )

Mvg,
                Oli
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Working...
                X