Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg je dit effect

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe krijg je dit effect

fotoHoF

Hoe laat je de kleuren van het kleed overvloeien in strepen op de achtergrond
    'k Heb al in Google gezocht naar tutorials 'painting in Photoshop' maar niets gevonden dat dit effect geeft.
    Kan iemand van jullie mij dit uitleggen.
    Het is een foto uit onzen HoF en hopelijk neemt de maker van deze foto het mij niet kwalijk want anders verwijder ik de link onmiddellijk.

Alvast bedankt voor de moeite
    Groetjes Vicky

Re: Hoe krijg je dit effect

In Photoshop:

Filter/Blur/Motion Blur

en wat maskeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
      fotoHoF

'k Heb al in Google gezocht naar tutorials 'painting in Photoshop' maar niets gevonden dat dit effect geeft.
      Kan iemand van jullie mij dit uitleggen.
      Het is een foto uit onzen HoF en hopelijk neemt de maker van deze foto het mij niet kwalijk want anders verwijder ik de link onmiddellijk.

Pb naar de maker ?

Greets rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

fotoHoF

een achtergrond (laten) maken waar de kleuren van het kleed in strepen op staan. Minder werk dan 3000 mensen naakt in Brugge krijgen.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

origineel kopieren , motion blur toepassen , terug wat scherper maken en sharp mask ,kleuren aanpassen , origineel overzetten , en dan omgeving weggommen .
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

Comment

iedereen bedankt voor de tips

Het beste werkt idd de filter motionblur of bewegingsonscherpte op een kopie van het origineel en nadien gommen.
            Groetjes Vicky

Comment

nadien gommen.
              Je kan ook gewoon een masker toevoegen aan een laag en "zwart" schilderen op het masker" dit geeft hetzelfde resultaat als gommen en is niet definitief...

tis maar een tip ...
              lidnummer: BD1995BE

Comment

Das leuk Vicky dat je het ook eens wil proberen.
                Het is idd de motion blur en daarna wegpoetsen naar eigen inzicht.
                Het zijn weliswaar meerdere motion blurs over elkaar. En ook in de breedte opgerekt.

Groeten Brigitte

Comment

Working...
                X