Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panormafoto maken ing gimp2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• panormafoto maken ing gimp2

hallo

wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe je van enkele fotos 1 mooi pano foto maakt?

met vriendelijke groeten pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Re: panormafoto maken ing gimp2

Een direct antwoord op je vraag heb ik niet omdat ik gimp niet gebruik. Om pano's te maken gebruik ik het gratis 'microsoft image composition editor', ook wel ICE genoemd. Veel opties zijn er niet, maar ik ben er tevreden over. Foto's samenstellen tot een panorama, en nadien wat bewerken met Paintshop. er zullen vast heel wat betalende prgramma's zijn die heel wat gesofistikeerder zijn maar dit doet wat het moet doen op eenvoudige wijze.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Comment

ok thanks
      ik zal dat eens zoeken
      alvast bedankt

Comment

hey

hoe kan je van die mooie landschapfoto ne foto maken waar je iets mee bent?

ik heb nu spj? moet ik niet jpeg of zo hebben?

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
          hallo

wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe je van enkele fotos 1 mooi pano foto maakt?

met vriendelijke groeten pieter
          Kijk eens naar autostitch, ik gebruik het al jaren heb al een paar heel leuke dingen kunnen maken. Gewoon toevallig gevonden toen ik zat te googlen en 't was nog gratis ook. Handleiding hoeft niet, software doet alles automatisch.

Djienbe

Comment

Het begin ligt bij het maken van de foto's: allemaal gelijk belicht, zelfde wb, zelfde horizon, goede overlap, goede draaipunt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
            X