Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSD: hoe filter op aparte laag zetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PSD: hoe filter op aparte laag zetten

Ik heb ooit op een demo gezien hoe je in Photoshop een filter (bv. een lensflare) op een laag toepast, en nadien deze gerenderde filter kan losmaken van de laag waar je hem op maakte om hem in een andere laag te kunnen stoppen. Hierna kan je dan weer filters toepassen op de filter en niet op de originele laag waarop je de eerste filter maakte .. snappen jullie nog waar ik naartoe wil ?

als iemand het dan toch begrepen heeft en weet hoe dit kan, je maakt me blij met de oplossing .. ik heb er me al suf op gezocht

Hallo Visio,

een filter kan je niet toepassen op een transparant ding, er moet iets zijn om er iets mee te doen. Nadine kan je het effect niet echt losmaken en op een andere laag op een andere plaats plakken zonder opnieuw te filteren. Althans volgens mijn weten.

post misschien effe een foto ter illustratie van wat je wil.

zal je topic naar fotobewerking verhuizen, waar misschien meer reactie komt?

Comment

Tja, wat wil je maken? Je kan van alles maken in PS ook met transparant lagen.
      Dit zijn allemaal transparant lagen in een zelfgemaakte Science Fiction zonsondergang.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
      Member of Han Fan Clan
      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

wat ik bv. zou willen doen is een lensflare op een transparante laag zetten om nadien die lensflare apart verder te bewerken en dan op de gewenste plaats te zetten.

ik dacht dat ik dit ooit op een demo zag

Comment

kan bvb door de flare op een zwarte laag toe te passen, boven je oorspronkelijke afbeelding, de flare te bewerken en vervolgens de vermengingsmodi van de flare-laag op lighten (lichter?) te zetten. Plaatsen waar je wil

Comment

thx Jimmy .. zal ik morgen eens mee spelen

Comment

Working...
            X