Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

naam + url in kader (lightroom)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• naam + url in kader (lightroom)

Hey,

Ik heb lightroom 3 en ben er enorm tevreden van, MAAR (en hier komt de maar), ik vind nergens hoe je een randje rond je afbeelding kan doen!

Moet ik daarvoor een plug-in downloaden, en zijn er eventueel gratis must-have plug-ins die de (bestaande?) randenfunctionaliteit van LR uitbreiden?

Ik zou dan ook in de rand tekst willen zetten, mijn naam en website. Dus niet op de foto zelf!
    Ik maak foto's

Re: naam + url in kader (lightroom)

Hallo,

Ik denk dat ik iets voor jou heb gevonden. Klik eens door naar volgende link....

Hopelijk is het iets.
    Veel succes ermee.

Comment

Yep: LR2/Mogrify is een onmisbare plugin voor Lightroom. Kost een paar dollar maar is zo handig. Op deze blogpost vind je een voorbeeldje van wat je er allemaal mee kunt doen.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

ik heb dat ook geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat.
        zelf wel absolute pc leek
        ik weet hoe ik dat ding moet aanzetten en zo lang programma's draaien krijg ik nog wel vanalles klaar, maar speciale installaties ben ik niet zo goed in.

Maakt het iets uit of je al een donatie gedaan hebt? ik heb namelijk niet de gewoonte om iemand geld te geven voor iets waarvan ik niet weet of het werkt

ik heb die imagemagic geïnstalleerd denk ik (kreeg toch een schermpje dat het gelukt was) en dan de plugin zelf gedownload. Ik kan hem nog invoegen in LR, maar ik krijg dus geen ander scherm te zien als ik wil exporteren. ziet er net zo uit als altijd.

HELP!!
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als je 'm goed geïnstalleerd hebt, verschijnt LR/Mogrify in het exportdialoogvenster in de linker onderhelft (onder 'Post Process Actions'). Indien je 'm daar niet ziet, moet je 'm nog installeren/activeren via de Plugin Manager. Je klikt op Plugin Manager en navigeert dan naar waar je de plugin gedownload hebt (plugins hebben de extensie .lrplugin).
          Mogrify bevat verschillende onderdelen (borders, text annotations, ...) die je kan uit of aanvinken. Als je een tekst wil toevoegen bv, moet je eerst die submodule aanvinken, en dan krijg je de instelmogelijkheden daarvan te zien in het centrale deel van het exportdialoogvenster.
          LR/Mogrify vergt wel wat oefening, maar eens je de mogelijkheden kent, wil je niet meer zonder.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
            Als je 'm goed geïnstalleerd hebt, verschijnt LR/Mogrify in het exportdialoogvenster in de linker onderhelft (onder 'Post Process Actions'). Indien je 'm daar niet ziet, moet je 'm nog installeren/activeren via de Plugin Manager. Je klikt op Plugin Manager en navigeert dan naar waar je de plugin gedownload hebt (plugins hebben de extensie .lrplugin).
            tot hier krijg ik het, maar vanaf dan kan ik niet meer veel doen.
            ik zal proberen om screenshot in te voegen

Mogrify bevat verschillende onderdelen (borders, text annotations, ...) die je kan uit of aanvinken. Als je een tekst wil toevoegen bv, moet je eerst die submodule aanvinken, en dan krijg je de instelmogelijkheden daarvan te zien in het centrale deel van het exportdialoogvenster.
            LR/Mogrify vergt wel wat oefening, maar eens je de mogelijkheden kent, wil je niet meer zonder.
            edit:
            Last edited by Tyrr; 10 juli 2010, 11:48.

**=ol

Comment

Heb hetzelfde voorgehad.

Is volgens mij oude versie. Nog eens goed kijken op de site.
              www.digitalclickx.com

Comment

Dus met de mogrify 2 zou het opgelost moeten zijn?
                dan zullen we die eens proberen

**=ol

Comment

het lijkt te werken
                  nu nog testen wat er allemaal mee kan

**=ol

Comment

Working...
                  X