Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldstijl 5DII in Camera Raw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldstijl 5DII in Camera Raw

    Op mijn toestel kan ik beeldstijlen kiezen/maken.
    Is er een mogelijkheid om die beeldstijl in Camera Raw (Photoshop CS3) te laden?
    Ik heb gemerkt (in ACDSee Pro 2) dat een CR2 juist getoond wordt, maar een .dng terug een standaard-beeldstijl krijgt.
    De .cr2 van de 5DII kunnen niet met CS3 geopend worden.
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    Op mijn toestel kan ik beeldstijlen kiezen/maken.
    Is er een mogelijkheid om die beeldstijl in Camera Raw (Photoshop CS3) te laden?
    Ik heb gemerkt (in ACDSee Pro 2) dat een CR2 juist getoond wordt, maar een .dng terug een standaard-beeldstijl krijgt.
    De .cr2 van de 5DII kunnen niet met CS3 geopend worden.
    Alvast bedankt!
    In ACR heb je een tabje genoemd Camera Calibration (2de van rechts). Daar kan je een camera profile kiezen, oa ACR 2.4 , ACR 4.4, Adobe Standard, Landscape, Neutral, Portrait, . . . Ik weet niet of dat bij DNG files ook zo is. Zo'n profile geeft vooral nogal een verschil betreffende saturatie en tone-curve. Bij Landscape bvb zijn groen en blauw veel te fel gesatureerd, en het contrast veel te hard, naar mijn goesting. Meestal hanteer ik Adobe Standard of Faithfull.
    Last edited by dleemans; 16 juni 2010, 00:46.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

      Idd, dat tabblad ken ik. De standaard-beeldstijlen zijn niet zo interessant, de bedoeling was om daar een beeldstijl te kiezen die ik in mijn camera heb aangemaakt.

      Comment


      • #4
        Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Idd, dat tabblad ken ik. De standaard-beeldstijlen zijn niet zo interessant, de bedoeling was om daar een beeldstijl te kiezen die ik in mijn camera heb aangemaakt.
        Dat weet ik niet , maar misschien kan je hier iets mee aanvangen: http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

          Nee dat gaat niet. Je kan die oproepen in de rawconverter van canon (dpp, digital photo professional), maar niet in de adobe producten.

          Comment


          • #6
            Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

            je moet je raw converter up-daten..5.6...mvg!
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

            http://pallenhoven.be

            Comment


            • #7
              Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

              Oorspronkelijk geplaatst door PapaPol Bekijk bericht
              Nee dat gaat niet. Je kan die oproepen in de rawconverter van canon (dpp, digital photo professional), maar niet in de adobe producten.
              Da's jammer, voor sommige doeleinden komen de jpg's er dan beter uit qua kleur, dan de raws na spelen met de sliders.

              @the fish: adobe camera raw of canon dpp?
              voor cs3 bestaat geen hogere camera raw dan degene ik nu heb.

              allemaal bedankt voor het snelle antwoord

              Comment


              • #8
                Re: Beeldstijl 5DII in Camera Raw

                De kassa moet rinkelen bij Adobe, ze voorzien geen compatibiliteit meer voor CS3. Triestige manier van mensen een upgrade op te dringen denk ik dan...

                Soit ik haal alles eerst binnen via Aperture. Op mac zorgen ze er tenminste voor dat de 5Dmark 2 beelden over het gehele platform herkend worden.


                Groeten.
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment

                Working...
                X