Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tekst en exif in action plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tekst en exif in action plaatsen

    Hallo,

    Ik ben bezig met een action te maken om mijn foto de gewenste maat te geven voor het forum. Resizen en kader is al gelukt, nu nog mijn tekst en exif-gegevens.

    Een vaste tekst kan ik wel maken, maar ik wil eigenlijk dat mijn action 'stopt' zodat ik de gewenste naam kan inbrengen en dan verder loopt. Ook heb ik geen benul hoe ik automatisch de exif-gegevens kan toevoegen.

    Zover sta ik al:
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

  • #2
    Re: tekst en exif in action plaatsen

    Ik gebruik BD-Sizer. Dit gratis progje doe juist hetzelfde als jouw "action".
    Alleen heb ik er geen werk aan..
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: tekst en exif in action plaatsen

      Ik heb op't forum al verschillende oplossingen gelezen maar vermits ik photoshop heb wil ik het daar onder de knie krijgen.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

      Comment


      • #4
        Re: tekst en exif in action plaatsen

        Met het volste respect voor je gedrevenheid..
        Maar dan zal je telkens in jouw action moeten manueel tussenkomen om de gewenste "tekst" te plaatsen.
        t.t.z. jouw action stopt op een zekere moment, jij plaatst manueel jouw tekst, en laat dan de action verder lopen.
        'k Zou het niet graag doen voor een paar.(aantal)..foto's.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: tekst en exif in action plaatsen

          Het is dan ook enkel te gebruiken op forums, niet voor 10-tallen tegelijk.

          Dus blijft mijn vraag om aanpasbare tekst in te voegen en de exif in een action.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

          Comment


          • #6
            Re: tekst en exif in action plaatsen

            hier ene kant en klaar, staat hier vaak op't forum

            klikkie
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: tekst en exif in action plaatsen

              Heb ik ook al gedaan, dan krijg ik dit:


              maar ik wil eerder het effect van deze foto's:
              http://forum.belgiumdigital.com/f66/...-d-314165.html

              ps: ik zie dat ik een gele balk boven mijn afbeelding krijg? Is het dan niet in orde? Heb het anders met Viero zijn action gemaakt.
              Last edited by Happy Genes; 10 juni 2010, 18:40. Reden: foto aanpassing
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

              Comment


              • #8
                Re: tekst en exif in action plaatsen

                wel je afbeeldingsgrote na toepassing van de action verkleining naar 900px aan langste zijde. nu is die 1023px
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: tekst en exif in action plaatsen

                  Oei, ik dacht dat Viero zijn action ook ineens de gewenste size voor BD gaf. Het kan ook zijn dat ik de verkeerde maat heb genomen bij TinyPic.
                  Last edited by Happy Genes; 10 juni 2010, 18:41.
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                  Comment

                  Working...
                  X