Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

action loopt niet volledig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• action loopt niet volledig

Hallo,

Ik zit ergens in de knoei met een action (Coffeeshop Babypowder). De action begint te lopen, er gebeuren enkele acties maar dan loopt het fout. Ik krijg telkens een melding in de aard van "het object laag background is op dit moment niet beschikbaar". Ik weet niet wat er fout loopt. Ik heb al overal zitten zoeken en proberen maar het lukt me niet. De action loopt wel maar telkens die boodschap. Ik heb het geprobeerd op een raw-bestand, op een tiff-bestand en een .jpg-bestand. Ik heb al zitten denken dat het misschien komt doordat ik een Nederlandstalige versie heb en die action Engels is. Ik weet het niet meer. Iemand betere inzichten? Alvast bedankt.

Re: action loopt niet volledig

Normaal als je een afbeelding opent, is de eerste laag 'locked' als Achtergrondlaag / Backgroundlaag. Indien je hierop dubbelklikt en bevestigt, dan unlock je die naar Laag 1.

Dus heb je al de laag unlocked? Dan is het normaal. Indien niet: dan is het inderdaad omdat de action voor een Engelse PC gemaakt is.

Comment

Hallo,
      Naar lagen gaan en daar de laag Achtergrond veranderen van naam in Background, De actie zal nu wel verder lopen.

Mvg: LFR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
        Ik heb al zitten denken dat het misschien komt doordat ik een Nederlandstalige versie heb en die action Engels is.
        dat is precies de reden waarom het niet lukt...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

ik heb er 2 regeltjes bijgeschreven en nu gaat deze handeling voor een nederlandse versie Coffeeshop babypowder NL

(achtergrond verandert nu in Background en achtergrond kopie verandert in Background copy)

Comment

Hij loopt nu, de layers zijn er maar ik zie geen verandering in mijn foto
            Hoe is dat nu weer mogelijk??
            Ik heb een printscreen bijgevoegd, misschien helpt dat en zie ik iets over het hoofd.
            Bedankt.

[Mod]Omdat je afbeelding de BD-maxima overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
            Last edited by LesC; 5 mei 2010, 23:24.

Comment

Bali, nu moet je wel zelf nog even actie ondernemen in de verschillende lagen.
              Neem die website erbij die ik je mailde en daar staat het netjes uitgelegd wat je laag per laag moet doen.
              succes..

ddavid, kun je even uitleggen hoe dat in elkaar zit. De reden dat het bij Bali niet liep is dan vermoedelijk doordat hij die background copy niet tegoei kon maken?
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Misschien een beetje off topic, maar dit is dus de reden waarom ik mijn Windows en al de applicaties altijd in het Engels koop ... voorkomt enorm veel problemen hoor

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

zoals nena zegt : die actie creëert enkel de extra lagen voor jou

nu moet je telkens het masker aanklikken en met een wit penseel de gebieden kleuren die aangepast moeten worden (best is het penseel op 50 % dekking zetten)

hier een voorbeeld filmpje

Comment

Bedankt allemaal om mee te denken. Met speciale dank aan ddavid voor de Nederlandse insteek. Uiteindelijk heb ik het door. Ik wilde een beetje te snel gaan en vergat de layers nadien aan te klikken en daarin te prullen Weer iets bijgeleerd. Nu weet ik wat ik morgen te doen heb.

Comment

Engels....Nederlands....
                      Ik heb alle actions van Florabella, allemaal Engels. (NL versie CS4) De ene loopt wel, de andere niet. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets werkt.
                      De laag achtergrond veranderen in background helpt ook niet. Iemand nog iedeeen?
                      Moet ik nu echt CS4 opnieuw in het Engels installeren (IEHHH)

Comment

als je het venster van de handelingen open hebt,
                        kan je zien waar deze in de problemen gaat

in dit voorbeeld gaat het verkeerd met selecteren laag "Layer 2"

om dit op te lossen stop je de handeling bij de fout-boodschap
                        je drukt op record (bolleke in venster van de handeling)
                        je selecteert in dit geval "laag 2" en je stopt de handeling (vierkantje in venster van de handeling)

je ziet nu in het venster van de handeling de regel "selecteren laag "laag 2" vlak na regel "selecteren laag "Layer 2" "
                        sleep dan regel "selecteren laag "Layer 2" " naar het vuilbakske in venster van de handelingen

en het probleemregeltje is opgelost

nu kunnen er zo meerdere problemen instaan
                        layer = laag
                        background is achtergrond
                        copy = kopie

soms is het vlug aangepast en soms is het niet plezant

Comment

David....Je bent een genie!!!!!!
                          Ik kan je wel zoenen, wat een geweldige tip zeg! Dit was het...toch de vertaling en nu netjes omgezet. Heel heel heel erg bedankt!

Comment

De engelstalige actions blijven bij de NL versie van CS vooral hangen op de woorden
                            Gradient - Verloop
                            Background - Achtergrond.

Als je deze inderdaad vervangt loopt het SMOOTH - GLADJES

Comment

Working...
                            X